vbSEO plugin geïnstalleerd
Zojuist de vbSEO-plugin geïnstalleerd.
Het gekke is dat de (betaalde) software waarmee dit forum is gebouwd, vBulletin, geen SEO-functionaliteiten bleek te bevatten. Dat is natuurlijk jammer, zeker gezien het een SEO-forum is. Dat is geen goed voorbeeld.
Ik heb daarom vbSEO gekocht om alsnog een aantal zaken beter geregeld te krijgen, waaronder statische url's i.p.v. dynamische, betere titles en descriptions, etc.
Op het woord 'seo forum' scoort dit forum al nr. 6, nog zonder deze plugin. Het zou leuk zijn als het naar de nr. 1 positie gaat stijgen. Ik ga het in de gaten houden.
Interessanter zijn echter de posts. Voor een ieder die een bericht plaatst, is het goed te weten dat de pagina met name geoptimaliseerd is op de titel van het bericht en de eerste 150 karakters van het bericht zelf. De titel gaat namelijk naar de title en de 150 karakters bepalen de meta-description.
Omdat ik url's in de berichten/handtekeningen, noch de profielpagina's van de geregistreerden, nofollow, kan een ieder dit forum gebruiken om daar zelf van te profiteren. Linkjes vanaf forumpagina's die straks hoog scoren op bepaalde zoekwoorden zullen een positief effect hebben op het scoren van de eigen website op die zoekwoorden.
De eis die ik stel is wel dat het serieuze berichten zijn. Als dat niet het geval is, haal ik het bericht namelijk weg. Maar dat spreekt voor zich...
|