Hoi allemaal,
Sinds een week of twee is de nieuwe ArkeFly website live (
Vliegtickets boek je goedkoop en eenvoudig op ArkeFly.nl). Voor deze website hebben we geprobeerd pagina's te maken die zowel interessant zijn voor de gebruiker als voor Google, namelijk over de bestemmingen waar ArkeFly naartoe vliegt (zie
Goedkope vliegtickets boek je op ArkeFly.nl). In het begin zag het er veelbelovend uit: alle "vliegtickets+bestemming"-pagina's werden dankzij Caffeine supersnel geïndexeerd en de meeste pagina's kwamen in de top 10 of top 20. Ik had verwacht dat we daarna wel weer wat zouden zakken, maar vorige week bleek een deel zelfs nog een plek of 2, 3 gestegen te zijn.
Perfect, zou je denken... tot gister opeens bleek dat alle pagina's met /vliegtickets/ in de URL zo'n beetje uit de zoekresultaten verdwenen waren. Een collega deed vandaag een test en voor "vliegtickets Kos" kwam hij opeens op de Kreta-pagina (positie 98) en voor "vliegtickets Kreta" kwam hij op de Lesbos-pagina (positie 101)... En dat terwijl er niks meer aan de pagina's of de techniek veranderd is sinds vorige week dinsdag. Het enige verschil is dat we vrijdag nog links naar pagina's over Finland, de Dominicaanse Republiek en een wereldkaart met onze bestemmingen hebben toegevoegd aan het overzicht op vliegtickets.aspx.
Weet iemand van jullie waar dit aan zou kunnen liggen? Hoort dit gewoon bij de Google ranking-schommelingen van net geïndexeerde pagina's of krijgen we ergens strafpunten voor? Er is geen sprake van duplicate content (t.o.v. van onze vluchtenpagina's op vluchten.aspx) en de keyword density ligt meestal ook maar rond de 2, 3, 4%, dus dat Google het keyword stuffing vindt, lijkt me ook vreemd. Iemand een idee of moet ik gewoon afwachten of het vanzelf weer goedkomt?
Groetjes,
Nina
PS Onze vluchtenpagina's worden nog wel goed gerankt (en met de juiste pagina bij het juiste zoekwoord), maar ik vraag me nu af voor hoe lang dat nog zo zal zijn...