Los bericht bekijken
  #16 (permalink)  
Oud 10 February 2011, 23:58
kris kris is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank24 Bekijk bericht
Ik heb een site met veel pagina's met veel content.
Nu heb ik er recent een linkspagina aangehangen, aangemaakt op een ander www domein, waar ik naar link op mijn homepage, met inhoudelijke informatieve links maar ook een berg affiliate links. Nu is de ranking van mijn homepage een puntje gezakt, ik vermoed hierdoor.
Dag iedereen,

Ik bevind mij in soortgelijk situatie. Ik heb een informatieve site waarmee ik eindelijk een nr 1 positie heb gehaald op Google. Mijn bedoeling is nu om daar gerelateerde affiliaties aan toe te voegen. Het betreft een productfeed dat dus al gauw kan oplopen in hoeveelheid (elk product heeft echter weinig content en bestaat dus uit een minimale omschrijving).

Mijn site bestaat uit een 50-tal artikels, de productfeed dat ik zou gaan importeren bestaat uit ongeveer 150 producten. Elk product krijgt ook een eigen pagina met de affiliatielink dat verwijst naar de aanbieder mbv een rel=nofollow link zoals het hoort.

Ik werk met Wordpress en mijn belangrijkste artikels staan in de sidebar, ik zou daar een link aan toevoegen dat verwijst naar de 'productenpagina' waarop een lijst komt te staan met de producten, omdat ik enerzijds toch het informatieve karakter van de website wil bewaren.

Mijn vraag is nu: In welke mate kan dit invloed hebben op mijn ranking als ik in pakweg 3 dagen alle producten toevoeg? Zal Google dit niet aanzien als spam en mij daarvoor straffen?
Indien dit mijn ranking zou kunnen beïnvloeden, wat kan ik er nog aan toevoegen om dat een beetje te beperken?

Alvast bedankt voor enig antwoord. Wie verduidelijking wil moet het maar zeggen, dan tracht ik het visueel eens voor te stellen
Met citaat reageren