SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › duplicated content door xml feed › Reply To: duplicated content door xml feed
Zeer goede vraag, Ray. Zo ver als mijn kennis strekt zijn twee factoren de belangrijkste bij de bepaling welke content Google als origineel beschouwt. Dat is inderdaad het tijdstip (welke pagina ziet Googlebot ’t eerst?) maar vooral ook de PageRank van de pagina. Die laatste is meer onbekend, maar ik herinner mij dat Google woordvoerder Matt Cutts dat eens in een video heeft uitgelegd. PageRank is een indicator voor autoriteit in de zin van welke pagina de meeste kracht via de inkomende verwijzingen krijgt. Je moet je dan afvragen welke pagina de meeste PR zal krijgen. Facebook zelf heeft natuurlijk veel meer kracht, maar het gaat om jouw specifieke FB pagina. Een goede kans dat die veel minder PR krijgt dan je onroerend goed website. Bovendien heeft Google het niet zo op FB…
Wat de externe portal betreft geldt hetzelfde, tenzij die van jezelf is. In dat laatste geval kan je via de rel=”canonical” specificeren wat de bronpagina is.
Als ik jou was zou ik het gewoon eens met een beperkte set van huizen gaan testen, en dan kijken welke site ’t best scoort, bijvoorbeeld op de omschrijving van het huis. Diegene die het hoogst scoort is de bron.