SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Wel of geen gebruik van tag archives in WordPress? › Reply To: Wel of geen gebruik van tag archives in WordPress?
Interessant en leuk dat je ons hier bij betrekt!
We hebben laatst eenzelfde discussie gehad over Houtkachels.nl. We hebben hiervoor pagina´s geoptimaliseerd voor de verschillende merken kachels. Content op deze pagina´s komt van de desbetreffende product pagina´s en is dus nooit uniek.
Bijv: Harrie Leenders | Houtkachels.nl het idee was om te scoren op de merknaam ‘harrie leenders‘. Zoals je ziet is dit gelukt, we staan op #3, direct onder de fabrikant. Overige merken hebben ook goede posities in de top 10. Ik moet wel opmerken dat we vanaf alle pagina’s linken naar deze ‘merk-pagina’s’. Maar een tagcloud in een menu doet dit ook.
Dus het is zeker mogelijk hier goed op te scoren. Dit betekend echter niet dat ik aanraad om maar lukraak zoveel mogelijk tags te plaatsen. Dit zal met beleid moeten worden gedaan om resultaat in de zoekmachines te bewerkstelligen. Ik zit te denken aan deze voorwaarden:
-
[*]Sterk domein is nodig (reputatie, trust, domein)
[*]Beperkt aantal tags
[*]Geen concurrerende content of landingspagina’s
[*]Uiteraard geoptimaliseerde landingspagina’s
[*]Vanuit meerdere plekken op de website links naar de pagina (tagcloud op frontpage bijv).
Voor onderstaand experiment van SEOguru zijn er echter maar beperkt interne links aanwezig. Dit zou een reden kunnen zijn dat resultaat beperkt is. Ik zie nu een #68 positie. Ben benieuwd naar de wijzigingen met unieke content!