SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Is SEO nog nodig? Doorklik ratios in Google veranderen enorm › Reply To: Is SEO nog nodig? Doorklik ratios in Google veranderen enorm
Ik zeg niet dat het een ‘slecht’ onderzoek is alleen dat je het niet kan veralgemenen en dat het zaak/zaak zwaar kan verschillen, je moet eens zelf testen 😉
Ik zou de intentie van een zoekopdracht en (eventueel) de relatie met een pagina titel niet ‘verwaarloosbaar’ gaan noemen en ik durf het zelfs als een zeer belangrijk punt naar voor te schuiven…
Om met hun voorbeeld door te gaan ‘cars’ . Stel dat 80/100 deze opdracht intikken met de intentie om meer info te vinden over de disneyfilm cars, dan zal de ctr bij de nummer 1 (er van uitgaan dat die op 1 staan) een pak hoger liggen dan wanneer het word werd ingetikt met de intentie om ‘cars’ te gaan vergelijken.
Of je tikt ‘cars’ in omdat je auto’s wilt vergelijken (omdat je er eentje wilt kopen uiteindelijk) en ziet deze 2 titels :
-
[*]New Cars – Edmunds.com
[*]Car Reviews – 2011 Car Reviews at CARandDRIVER.com
Laat Edmunds.com zijn titel beetje tweaken en gegarandeerd dat er een mooi CTR verschil zal ontstaan.
Dat je voor belangrijke trefwoorden naar boven moet is toch evident ? Hangt er alleen vanaf wat de defenitie van belangrijk is. Als jij op plaats 8 bengelt en je haalt daarmee elke week 3 verkopen/leads/whatever binnen, dan is de kans bijzonder groot dat je er meer zal binnenhalen als je op 1-2 staat…
Ik heb klanten hun verkeer en omzet zien verdubbelen door van plaats 4 op 1 te springen 😉
Dit is hier trouwens een goed stukje om te lezen : http://www.seo-scientist.com/why-google-serp-ctr-studies-are-a-waste-of-time.html
Dave