SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › meertalige site – sitestructuur › Reply To: meertalige site – sitestructuur
In 2010 heeft Google een artikel gewijd aan meertalige websites: Working with multi regional websites.
Grofweg kun je kiezen voor 4 varianten: (1) Zite Media internet services, webdesign, webdevelopment, hosting en cd-rom/dvd productie, (2) nl.naamsite.com, (3) http://www.naamsite.com/nl/ en (4) http://www.naamsite.com?loc=nl. De laatste wordt afgeraden. De andere 3 zijn vergelijkbaar qua voor- en nadelen.
De manier waarop jij het hebt opgelost, wijkt wel af van bovengenoemde varianten. Waarschijnlijk kun je de taalaanduiding beter direct achter het domein plaatsen: http://www.naamsite.nl/de/amsterdam in plaats van http://www.naamsite.nl/amsterdam/de/. Dat sluit beter aan op wat Google verwacht.
Ik verwacht niet dat de taalaanduiding dan nog een negatieve invloed heeft op de positie in de zoekresultaten. Google herkent wel dat de extra directory alleen de taal weergeeft.