SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Multi Shops en google › Reply To: Multi Shops en google
Dit klinkt mij nogal als spam op mij over.
Ik denk dat het belangrijker is om goed na te denken hoe jouw doelgroep zoekt naar de verschillende onderdelen en daar een heel sterke navigatie voor te maken. Dus alles in één (sub)domein.
Om jou voorbeeld te gebruiken. Als je bijvoorbeeld 2 heel verschillende zaken hebt zeg auto’s en reizen. Dan zou je voor de sub domein oplossing kunnen gaan. Zeg maar auto.domein.nl en reizen.domein.nl. Je kunt ook voor de folder optie gaan, maar ik denk dat sub-domeinen het in zo’n geval voor gebruikers duidelijker maken waar ze zijn in je site.
Je hebt het echter over verschillende auto merken. Het is voor Google eenvoudig te begrijpen dat dit eigenlijk allemaal in over hetzelfde onderwerp gaan. Namelijk auto’s. En allemaal verschillende sub-domeinen (wel of niet) naast een sub-domein auto’s voegt niet echt iets toe voor de gebruikers.
Ik zou er daarom voor kiezen om ze allemaal in één subdomein te plaatsen. Je krijgt dan iets als auto.domein.nl/bmw en auto.domein.nl/volkswagen, enz. Een voor gebruikers veel logischere opzet en het maakt het ook gemakkelijker om de inkomende link-juice te gebruiken voor alle merken. Alle auto gerelateerde inbound links dragen iets bij aan alle op auto’s gerelateerde pagina’s. Dat vereenvoudigd je link-building strategie enorm.