SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Interessant vraagstuk over synoniemen en websitestructuur › Reply To: Interessant vraagstuk over synoniemen en websitestructuur
1. Ik zou in de title van de homepage beide woorden opnemen (kijk maar eens op mijn homepage), en in de H1 alleen de belangrijkste van de twee. De H1 is immers een stuk minder belangrijk voor het goed scoren dan de title, en moet bovendien goed leesbaar blijven.
2. Als je veel frites-varianten hebt die je niet allemaal als categorieën in het menu kan verwerken, ga je natuurlijk werken met subcategorieën. Je moet je categorieën dus zó bepalen dat je daar via een extra laag van subcategorieën al je producten/diensten onder kwijt kan.
3. Volgens mij zeg ik in mijn boek niet dat je een aparte kralen-pagina maakt als je domeinnaam niet kralen.nl is. Als dat wel zo is moet ik dat aanpassen in de herziene druk… Als de domeinnaam xyz.nl is optimaliseer je de homepage nog steeds op frites en patat. Vervolgens krijg je bv. xyz.nl/fritessauzen/. Als de domeinnaam daarentegen frites.nl is, zou de URL voor de fritessauzen-pagina frites.nl/sauzen/ kunnen worden (omdat frites al in de domeinnaam zit). Verder is er geen verschil.
4. In mijn voorstel krijg je geen ’20 bomen’, je krijgt er zoveel als je hoofdcategorieën hebt (bv. 5). Van homepage via hoofdcategorieën, subcategorieën naar concrete producten/diensten loop je van shorttail naar longtail zoekwoorden (dus van zoekwoorden die veel naar zoekwoorden die weinig kracht nodig hebben).
Ps. Ben bang dat ik met deze pagina binnenkort erg goed ga scoren op ‘patat’ en ‘frites’…