Laat uw potentiële klanten weten dat u kennis heeft van SEO
![]() | ![]() | ![]() |
Voor wie is dit SEO logo bedoeld?
Het logo is speciaal ontwikkeld voor webontwikkelaars, tekstschrijvers en seo specialisten, in het Nederlandse en Vlaamse taalgebied, die hun klanten duidelijk willen maken op deskundige wijze om te gaan met de grondbeginselen van SEO. Het logo staat in dienst van:
- De klant van de webontwikkelaar, tekstschrijver of seo specialist, die via het logo houvast krijgt over de SEO-kennis van de uitvoerende partij.
- De webontwikkelaar, tekstschrijver of specialist zelf, die via het logo:
– zich zal kunnen profileren op het (tegenwoordig niet meer te negeren) gebied van SEO;
– op de hoogte wordt gehouden van de huidige stand van zaken op het gebied van SEO, zowel als van de nieuwste ontwikkelingen daaromtrent;
– de “SEO voor webprofessionals”-boeken (als PDF) gratis ontvangt en korting krijgt (10%) op de Update trainingen van SEOguru;
– publiciteit en leads zal gaan ontvangen vanuit de SEOguru-website, via de hoofdmenukeuze met de “SEO bedrijven“.
Wat zijn de voorwaarden om het SEO logo te kunnen voeren?
Er zijn twee voorwaarden:
- Bedrijf heeft de seo training voor webontwikkelaars of de seo training voor tekstschrijvers, gegeven door SEOguru, gevolgd. Deze eerste voorwaarde maakt dat de logohouder kennis heeft van minimaal de grondbeginselen van SEO. Voor het ‘SEO specialist’-logo dient de Opleiding tot seo specialist te zijn gevolgd.
- Logohouder heeft aan SEOguru verklaard te werken volgens de Google richtlijnen voor webmasters, tenzij met opdrachtgever anders wordt overeengekomen. Daar waar de richtlijnen n.a.v. een klacht evident blijken te zijn overschreden zal SEOguru de logohouder het logo ontnemen. Met deze tweede voorwaarde wordt er voor gezorgd dat de logohouder de grenzen van de mogelijkheden niet overschrijdt waardoor het gevaar op penalties wordt geminimaliseerd. SEOguru accepteert daarbij op geen enkele manier aansprakelijkheid voor de kwaliteit van de werkzaamheden van de logohouder. Klachten over de kwaliteit worden getoetst aan genoemde richtlijnen, waarbij het logohouderschap vervalt als de richtlijnen inderdaad zijn overtreden.
Het logo is maximaal drie jaar geldig, gerekend vanaf het moment dat er een training is gevolgd. Dit omdat er na die duur niet meer vanuit kan worden gegaan dat de persoon nog “seo deskundig” is. Na die drie jaar vervalt het logo automatisch, tenzij er een nieuwe SEOguru-training of -opleiding is gevolgd. Eénmaal per jaar worden er daartoe Updatetrainingen georganiseerd.
Hoe houdt SEOguru de SEO-logohouder steeds op de hoogte van de nieuwste SEO ontwikkelingen?
Logohouder kan via een Updatetraining het logo weer voor drie jaar verlengen. Logohouder ontvangt daarnaast steeds de updates van het boek “SEO voor webprofessionals”. Verder heeft SEOguru twee “SEO Check en Rapportage”-documenten ontwikkeld. Op basis van deze gedetailleerde lijsten van vragen kan de logohouder de eigen SEO-werkzaamheden controleren en hierover rapporteren richting opdrachtgevers. Er is een document voor tekstschrijvers (met vragen over de optimalisatie op paginaniveau) en een document voor webontwikkelaars (met vragen over de optimalisatie op domeinniveau). Deze documenten worden regelmatig geüpdatet en vormen een belangrijk en actueel kenniskanaal richting de logohouder.
Waarom een SEO logo?
Via de SEOguru-website kloppen er veel bedrijven bij mij aan met de vraag welke webontwikkelaars of tekstschrijvers ook basiskennis hebben van SEO. Omdat ik deze bedrijven onvoldoende verder kon verwijzen heb ik dit logo in het leven geroepen. Ik wil namelijk kunnen verwijzen naar bedrijven die de SEO-grondbeginselen kennen én volgens de Google richtlijnen werken. De missie van SEOguru is namelijk:
- bedrijven te helpen niet in handen te vallen van bedrijven met onvoldoende kennis van legale SEO. Een mooie website alleen is namelijk niet (meer) voldoende. De website moet ook gevonden worden in zoekmachines, maar misschien nog belangrijker: mag niet verbannen worden uit zoekmachines doordat er gebruik is gemaakt van illegale optimalisatie-technieken;
- webontwikkelaars, tekstschrijvers en SEO-adviseurs/specialisten de belangrijkste SEO-grondbeginselen bij te brengen. Het is verbazingwekkend hoe weinig SEO-kennis er nog steeds bij veel bedrijven aanwezig is, terwijl het goed gevonden worden in zoekmachines zo wezenlijk is voor iedere opdrachtgever.
Hoe werkt het allemaal, na inschrijving?
Na inschrijving wordt gecontroleerd of de persoon die zich heeft ingeschreven aan de voorwaarden voldoet. Indien dat het geval is ontvangt deze via mail het logo en een url naar een eigen landingspagina op de SEOguru-website. Het logo, met een link naar de landingspagina, kan dan desgewenst meteen worden geplaatst op de website van de logohouder. Deze landingspagina laat duidelijk zien dat, op welke wijze en wanneer de persoon in kwestie opgeleid is door SEOguru. Op de landingspagina’s zijn daarnaast de bedrijfs- en contactgegevens opgenomen.
Wat zijn de kosten?
De kosten zijn € 195,– / jaar ex. BTW, ongeacht het aantal logo’s. Hiervoor kan het systeem worden onderhouden en is er een drempel opgeworpen om de serieusheid van de deelnemers te garanderen. De logohouder krijgt 10% korting op de Updatetrainingen, krijgt gratis de updates van het ebook “SEO voor webprofessionals” en ook gratis de updates van de “SEO Check en Rapportage”-documenten. Het logo wordt dus voor een jaar afgenomen. Het logo wordt automatisch verlengd indien er niet uiterlijk één maand voor tijd is opgezegd, met een maximale duur van drie jaar. In het geval het logo door misbruik vervalt, vindt er geen restitutie van de betaling plaats.
Hoe kan het logo in de toekomst worden opgezegd?
Via het administratiemenu dat iedere logohouder automatisch krijgt, kan het logo worden opgezegd. Ook wijzigingen kunnen via die weg worden doorgegeven. Een mail naar info@seoguru.nl is ook voldoende.
Nog vragen?
Stuur een mail met uw vraag naar info@seoguru.nl en u zult snel antwoord krijgen.