In de serie die uiteindelijk moet resulteren in een zinnige beoordeling van de zoekmachine-vriendelijkheid van CMS-systemen ben ik op het seo forum gestart met de inventarisatie van alle factoren die op de één of andere manier van belang lijken. Iedereen is uitgenodigd daar zijn/haar eigen ervaringen aan toe te voegen. In deel 4 kunnen we dan […]
Google Caffeine
Google is belangrijke veranderingen aan het doorvoeren in de achterliggende techniek van hun zoekmachine. Dit alles vindt plaats onder de codenaam “Caffeine”. Meer info op het forum: https://www.seoguru.nl/seo-forum/actueel/167-belangrijke-update-google-algoritmes-google-caffeine.html Ik stel uw reactie aldaar op prijs!
Pagerank-sculpting via de nofollow: einde verhaal
Matt Cutts, woordvoerder van Google, heeft via zijn weblog definitief een eind gemaakt aan de theorie dat ‘pagerank sculpting’ de zoekmachine posities van websites aanmerkelijk kan verbeteren. Al een jaar geleden zijn de PageRank-berekeningen die Google uitvoert namelijk zodanig aangepast dat sculpting geen zin meer heeft. Pagerank is een getal dat de populariteit van een […]
Zoekmachine optimalisatie (SEO en VSEO) in 10 minuten (video)
Niet zonder trots kan ik u melden dat SEOguru in samenwerking met het filmbedrijf Pelicula een video heeft gepubliceerd. De video gaat over zoekmachine optimalisatie (SEO), maar beoogt meer dan alleen het geven van een korte introductie op zoekmachine optimalisatie. Het samenwerkingsverband tussen Pelicula en SEOguru kwam namelijk voort uit de vraag hoe zoekmachine optimalisatie […]
SEOguru onderschrijft Gedragscode Zoekmachine Marketing IAB
SEOguru is akkoord gegaan met de “Gedragscode zoekmachinemarketing” zoals de Taskforce Search van het IAB die deze week heeft gelanceerd. Het IAB (Interactive Advertising Bureau Nederland) is het onafhankelijke orgaan en kennisplatform op het gebied van online advertising, interactive marketing, mobile advertising & iTV. Het officiële persbericht kunt u hier lezen. De gedragscode zelf (pdf) […]
Het ideale SEO CMS – deel 2
In een serie van artikelen ga ik uitgebreid in op de eisen die vanuit SEO bezien gesteld mogen worden aan Content Management Systemen (CMS-en). Een CMS is een prachtig instrument om op eenvoudige wijze dynamische websites te realiseren. Maar als de website vervolgens slecht wordt gevonden in zoekmachines is dat een gemiste kans, juist omdat […]