SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Landingspagina & doorway pagina's onduidelijkheden › Reageer op: Landingspagina & doorway pagina's onduidelijkheden
Een landingspagina is niets anders dan de pagina waarop de bezoeker landt, vanuit de Google zoekresultaten. Iedere pagina van de site is dus in principe een landingspagina.
Een doorway page is een speciaal vor SEO opgetuigde pagina, die meestal meerdere nagenoeg identieke varianten kent. Bijvoorbeeld stoelen-amsterdam, stoelen-rotterdam, etc. Vaak is de tekst nagenoeg identiek en/of worden de pagina’s automatisch gegenereerd. Primair doel van de pagina is niet het helpen van de bezoeker, maar het doorsluisen van deze naar een andere pagina.
Je moet je afvragen voor wie (in termen van zoekwoorden) jouw http://www.mijnwebshop.nl/stoelen pagina interessant is. Als dat voor een zoeker naar ‘stoelen’ een mooie pagina is (hetgeen zal blijken uit backlinks en gebruikersgedrag op de pagina), dan zal Google die pagina graag hoog ranken.
Maar heb je in je structuur van categorieën/subcategorieën niet een stoelen-pagina die ideaal is om deze rol te vervullen? Waarom die extra pagina?