SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Goed presterende pagina's die geen business opleveren › Reageer op: Goed presterende pagina's die geen business opleveren
Ik zou per pagina bekijken wat je ermee moet. Optie 3 is wat mij betreft altijd de eerste optie. Niet iedere pagina hoeft per se geld op te leveren. Bijzonder goede informatieve pagina’s zijn ook waardevol en leveren indirect vaak ook klanten op. Dat valt dus ook niet altijd te meten.
Bepaal dus eerst per pagina wat het doel is: informeren of converteren. Ga daarna kijken of ze daar goed genoeg voor zijn of misschien kunnen worden verbeterd. En: bekijk ook of er niet toevallig verschillende pagina’s met elkaar concurreren. Ik heb nu 2 klanten die beide zo SEO-gericht waren dat ze voor iedere denkbare variant van een zoekterm wel een pagina hadden gemaakt. Dat werkt dus ook niet. De kracht van die pagina’s kun je beter bundelen in 1 heel goede pagina inclusief de sub-onderwerpen.