SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Domeinnaam wel in Google, maar niet bovenaan › Reageer op: Domeinnaam wel in Google, maar niet bovenaan
Dan ben jij -naar ik aanneem- Moo. Ik heb je website namelijk even bekeken. Ik zie dat Google je website wel netjes heeft gevonden en geïndexeerd. Om precies te zijn: 44 pagina’s. Dus dat is goed.
In principe moet het inderdaad zo zijn dat Google je site heel hoog toont (normaal gesproken op de #1-positie, tenzij het woord voor meerdere uitleg vatbaar is), als men zoekt op je bedrijfsnaam. Ik zou de naam niet veranderen, (ook) die is mooi.
Probleem is hoogstwaarschijnlijk dat de er nog geen links naar de site liggen, althans ahrefs.com heeft er nul gevonden. Via de Google Search Console kan je bekijken hoeveel (en welke) Google heeft gevonden. Ik verwacht dat, wanneer Google een aantal goede links naar je site tegenkomt, je snel hoog zal scoren op je bedrijfsnaam. Begin simpelweg met het aanmelden van je site bij zoekdirectory’s als startpagina, startkabel, en andere klonen. Onderzoek ook eens of je op sites van derden kan publiceren met een goed verhaal of column, met een link naar je site.
Een andere mogelijkheid dat je nog niet gevonden wordt op je bedrijfsnaam is het feit dat de site nog heel jong is. Van belang is dat je je met je site in de ogen van Google gaat bewijzen.
In dit verband zie ik dat verschillende, door Google geïndexeerde, pagina’s (zoals www.ladyright.nl/reizen/mongolie/) leiden tot een 404-fout. Ze hebben eens bestaan, maar bestaan nu niet meer. Dat is jammer, want je site is erg mager qua content. In de huidige situatie mag je daarom ook niet meer verwachten dan het scoren op je bedrijfsnaam. Verhalen en columns leveren allemaal aanknopingspunten voor vindbaarheid.
Kan je hiermee verder? Hou ons op de hoogte.
Succes!