SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Seo VS en UK: in hoeverre kan dit elkaar ‘bijten’? › Reply To: Seo VS en UK: in hoeverre kan dit elkaar ‘bijten’?
Je webdesigner duidt op duplicate content, waardoor de kans bestaat dat beide websites wegzakken. Maar met de regiotargeting richt je een website specifiek op één regio, dus dat bijt elkaar niet.
Google geeft zelfs aan dat het niet noodzakelijk is voor ccTLD’s, maar ik zou het voor de zekerheid wel instellen via Webmaster Central. Duidelijkheid boven alles. Ook kun je de inhoud van de sites wat ‘nationaler’ maken door bijvoorbeeld in de footer van de co.uk iets over UK te noemen (bijvoorbeeld het adres van het hoofdkantoor in de UK, indien dat er is), of in de paginatitel iets van ‘[Mijn Merk] UK’ te zetten en dingen als US dollar of Pound Sterling noemen om toch onderscheid te maken en signalen af te geven aan Google.
Houd er rekening dat ‘Google is óók maar geen-mens’ dus er kan altijd een samenloop van technische omstandigheden zijn, waardoor er dingen toch misgaan of verkeerd geinterpreteerd worden.
http://googlewebmastercentral.blogspot.nl/2010/03/working-with-multi-regional-websites.html
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=182192#2
Mocht je zien dat Google in Google.co.uk ook resultaten van het .us domein zien, dan kun je een aantal dingen doen:
– Gebruik maken van een cross-domain canonical tag of 301-redirect (gaat ten koste van één domein/taalvariant)
– Content origineel maken voor de verschillende domeinen ( de lange, tijdsintensieve route).
Succes ermee!