SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Interne linkstructuur webshop › Reply To: Interne linkstructuur webshop
het vermelden van footer links naar de belangrijkste pagina’s is niet hetzelfde als het doorvoeren van een silo strategie. Het doorvoeren van een silo strategie in een bestaande webshop kan wel behoorlijk karwei zijn. Een silo is door google te herkennen aan o.a. de opbouw van de url’s.
Voorbeeld zonder goede silo’s:
Dierenwinkel.nl/manden/honden
Dierenwinkel.nl/manden/poezen
Dierenwinkel.nl/speeltjes/honden
Dierenwinkel.nl/speeltjes/poezen
Met gebruik van silo’s op basis van dieren zou het zijn:
dierenwinkel.nl/poezen/manden
dierenwinkel.nl/poezen/speeltjes
dierenwinkel.nl/poezen/eten
dierenwinkel.nl/poezen/riemen
dierenwinkel.nl/poezen/verzorging
dierenwinkel.nl/honden/manden
dierenwinkel.nl/honden/speeltjes
dierenwinkel.nl/honden/eten
dierenwinkel.nl/honden/riemen
dierenwinkel.nl/honden/verzorging
bij het gebruik van silo’s verwijzen onderliggende pagina’s altijd terug naar boven liggende pagina’s en nimmer naar pagina’s die behoren tot een andere (dieren)silo. Hierdoor zijn alle interne links extreem relevant en geven ze de juiste linkkracht door naar de pagina’s met de meest belangrijke keywords. Meest belangrijke keywords zouden in deze zijn poezen en honden.
Bovenstaande is in het kort hoe een silo strategie werkt.