SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Conversie optimalisatie meten › Reply To: Conversie optimalisatie meten
Ik snap je vraag niet helemaal. Als er 100 mensen binnenkomen, waarvan 50 uit Google organic, 10 uit Bing, 10 uit e-mail, 10 uit Adwords en 10 direct en van die 100 bezoekers zijn er 2 die direct tijdens hun eerste bezoek iets kopen, dan heb je een e-commerceconversie van 2% (macroconversie).
Toevoegen aan een winkelmand is ook een conversie, maar telt niet mee als e-commerceconversiepercentage. Die vind je terug bij goal conversion rate.
Als je per ingezet kanaal wilt bekijken welke het beste verkeer binnenhaalt, kun je bijvoorbeeld kijken bij ‘Alle verkeer’ en dan de horizontale tabjes boven de verkeersgrafiek bekijken (Goal set 1, Ecommerce, etc). Dan zie je wat het verkeer bijv. voor omzet oplevert en indien je ook doelwaarden hebt ingesteld, zie je ook de bijdrage aan de doelwaarden.