SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › seo analyse › Reply To: seo analyse
Ik heb een vraagje, onze site bestaat nu toch al een jaar of 4 maar we scoren niet zo goed in google ondanks veel inspanningen. Onze PR is van 3 terug naar 2 gezakt.
PR is niet zo belangrijk meer. Het is gewoon een nummer. Zeker 2-3 gaat niet zo veel deren voor rankings.
Er is vanalles geprobeerd zoals title tags in orde gebracht, H1 en H2, keywords, seo friendly url’s, sitemap …. Toch heb ik de indruk dat het niet wil lukken, zelfs dat we het slechter maken aangezien concurrentie beter scoort zonder enige aanpassingen.
Ja dat is patchen. Je kunt lastig met on-page aanpassingen als die het verschil gaan maken. H1 en H2 gelden trouwens meer voor structuur, dan voor keyword rankings (bij Google). Bij SEO voor rankings ga je altijd uit van:
– Links
– Content
– Marketing Strategie
On-page factoren als seo friendly url’s en headings en title tags modificeren helpen daar alleen bij. Als je niet eerst een marktonderzoek doet (waar zoekt mij doelgroep op, wat zijn de archetypen, wat willen ze en hoe kan ik dat geven? ?) dan weet je niet hoe je je doelgroep kunt aanspreken.
Als je geen goede verse content hebt, waar mensen naar willen linken om wat voor reden dan ook, dan kost ranken met termen erg veel. Zie dat als de benzine die een brakke auto met een kapotte leiding verspild. Met keyword onderzoek leer je welke termen mogelijke rankings kunnen opleveren, en je content kan hier goed voor dienen.
Hoe zijn de banden in de webmaster community van je niche? Heb je een linking strategie? Wat doe je met social media? Als je concurrentie gelinkt word van relevante authoriteit sites met relevante anchor text en jij staat in 400 generieke directories dan is het logisch dat die concurrent het beter doet.
Op Yahoo site explorer of opensiteexplorer.org kun je als het ware een kijkje in de keuken nemen van je eigen site, maar ook die van de concurrentie.
Is er een mogelijkheid om een goede seo analyse te laten uitvoeren? Aangezien er 1000+ aanbieders zijn en waarschijnlijk een heel deel minder goede bij zitten?
Ik zou aanraden zelf een stuk basis SEO kennis te pakken en een inhouse of consultant SEO aan te nemen, zeker als het bedrijf draait op online business.