SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Is SEO nog nodig? Doorklik ratios in Google veranderen enorm › Reply To: Is SEO nog nodig? Doorklik ratios in Google veranderen enorm
Eigenlijk zeggen we hetzelfde en ik ben het helemaal met je eens dat de pagina die je optimaliseert volledig aan de verwachting van de zoeker moet voldoen voor het trefwoord wat je daarvoor gebruikt. En het trefwoord wat je kiest is uiteraard dat trefwoord wat de hoogste roi levert. Het is immers de eerste koppeling tussen de zoeker en je site. De titel en description zijn de 2e en je landingpage de 3e. Alle 3 moeten aansluiten.
Ik zei overigens niet dat de titel verwaarloosbaar is. Ik zei dat die factoren in dit onderzoek verwaarloosbaar zijn. Natuurlijk gaat SEO om de details, maar het is goed te weten wat de algemene gemiddelde zijn. Het bepaald immers in grote lijnen de strategie die je moet volgen. Het zorgt ook dat je verwachtingen kunt temperen. Ik ben een inhouse SEO specialist en het grootste deel van mijn rol is uitleggen wat SEO werkelijk is en hoe het ingezet moet worden.
Conclusie voor mij: dit onderzoek geeft mij ammunitie om de invloed van de andere onderdelen zoals images, news, places, video, enz duidelijk te maken binnen onze organisatie. Dit nog even los van de advertenties.
Overigens moet je met me eens zijn dat te veel “SEO specialisten” alleen kijken naar de ranking van trefwoorden. Terwijl het gaat om goed verkeer naar je site te krijgen die dat doen waar je naar opzoek bent.