SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Crawlbudget en Sitemap Strategie › Reply To: Crawlbudget en Sitemap Strategie
Op dit moment heb ik de sitemap reeds gesegmenteerd. De sitemapindex bevat een 12-tal gecomprimeerde sitemap bestanden. Waaronder een voor product (4x), verder genre, style, labels, etc.
Dus alle mogelijke voor de handliggende ingangen. Genre, Style, Label zijn hierin de hoofdcategorien waarin ook gezocht / genavigeerd kan worden. Nu vermoed ik dat ik VEEL TE VEEL urls heb aangeboden (als beginnen met weinig crawlbudget).
Zo zie ik dat van de product sitemaps ca 30% is geindexeerd. In een periode van 6 weken. Dat is zo’ 45.000 producten. Dat betekent dat er dus zo’n 105.000 producten NIET zijn geindexeerd. Dan denk ik dat ik er beter aan doe minder aan te bieden, zodat ik zelf de controle heb over wat wel en niet wordt geindexeerd. Later wanneer ik dan meer budget heb, kan ik items gaan toevoegen.
Snijdt dit een beetje hout?