SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Over-optimalisatie algoritme aanpassing › Reply To: Over-optimalisatie algoritme aanpassing
Wanneer je denkt vanuit de bezoeker, zal je nooit problemen daarmee hebben (en met andere updates van Google, alleen maar profiteren).
Paul je hebt het over relevante content die over geoptimaliseerd is. Dan vraag ik me af, is het ook gebruiksvriendelijk content? Relevante content is een heel algemeen begrip en dat betekent nog steeds niet of het goede content is.
Denk altijd aan de lezer (bezoeker) die de webpagina onder ogen krijgt. Komt het natuurlijk over? Beantwoordt het de vraag van de bezoeker (of gaan ze terug naar de resultatenpagina om op een andere webpagina te zitten)? Laad de pagina niet te lang? Komen er niet teveel ‘vervelende’ advertenties bij, is het duidelijk hoe de bezoeker zich kan navigeren, kan de bezoeker de pagina goed scannen (kopjes en bulletpoints).
Ik vind het maar vreemd dat bij elke ‘grote’ update, zoveel rep en roer ontstaat om dingen die compleet logisch zijn als je erover nadenkt. De zoekmachine probeert zijn algortime zo goed mogelijk aan te passen op de behoefte van gebruiker.
Het zou me bijvoorbeeld ook niet verbazen dat Google over een tijdje Google de afbeeldingen scant, de alttags vergelijkt met dezelfde foto’s op het web en de afbeeldingen die in de alttag niet relevante keywords heeft bestraft. (bijvoorbeeld een foto van honden met als alttag (zoekmachine optimalisatie amsterdam).
Met zo’n gedachtegang zal je bij de volgende grote update van Google glimlachen en denken: Nu gaan mijn websites nog beter ranken 🙂