SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Domeinaliassen in Google Analytics › Reply To: Domeinaliassen in Google Analytics
Voor het ‘algemene’ domein: ik zou niet meteen die andere domeinnamen opzeggen. Ik zou eerst zorgen dat je bedrijf één domeinnaam kiest die leading is. Daarna alle (interne en externe) links achterhalen die linken naar de ‘verkeerde’ domeinnaam en zorgen dat die verwijzen naar de correcte domeinnaam.
Op de server regel je dat verkeer naar de verkeerde domeinnaam wordt doorgestuurd naar de correcte domeinnaam (gebruik een zogenoemde 301 redirect, geen 302 redirect of meta-refresh of javascript-redirect of ..etc.).
Over de domeinnamen voor het evenement: soms is een evenement zó bekend dat iedereen verwacht dat er een aparte domeinnaam voor is. In dat geval kan een domeinnaam die hen doorstuurt (wederom 301) helpen voor gebruiksvriendelijkheid, maar niet direct voor SEO. Eigenlijk kun je er in de meeste gevallen vanuit gaan dat mensen googelen om info over het evenement te vinden; veel mensen typen niet meer direct domeinnamen in. (Wist je dat ‘google’ en ‘youtube’ behoren tot de populairste zoekwoorden?) De evenementdomeinnaam zul je iig niet bovenaan in de zoekresultaten vinden, de directe URL wel.
Je zou evt. de evenementdomeinnamen kunnen gebruiken om AdWords-landingspagina’s te maken (microsite van één of enkele pagina’s, gewijd aan het evenement).