SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Trefwoorden zijn nu echt definitief verleden tijd? › Reply To: Trefwoorden zijn nu echt definitief verleden tijd?
Vaak wordt de snippet inderdaad uit de eerste paragraaf gehaald, dus helemaal mee eens om veel aandacht aan die tekst te geven.
Maar toch zijn er ook wel situaties, waarbij een description iets toevoegt. Bijvoorbeeld voor de homepage of een landingspagina als deze weinig tekst bevatten, maar vooral links. Verder kun je de description heel goed gebruiken voor woorden, waar mensen wel mee zoeken, maar die je niet op de pagina zelf zet. Op de homepage van Ziggo of UPC komt een woord als ‘kabelleverancier’ of ‘internetprovider’ niet voor, terwijl mensen wel met dat soort woorden zoeken. En kijk maar eens hoeveel verzekeringsmaatschappijen het woord ‘verzekeringsmaatschappij’ op hun homepage hebben staan. Dergelijke woorden kun je dan mooi in de description tag verwerken, zodat er wel een mooie snippet te zien is met dit woord vet weergegeven. Helemaal weglaten zou ik de description dus niet.