SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Zoekmachinemarketing trends › Reply To: Zoekmachinemarketing trends
Dat het overlapt is al vreemd aangezien het eerste artikel 6 dagen eerder is gepost. Ik kom teveel dubbele blogs tegen geschreven door mensen die alleen maar inkomende linkjes najagen.
Real time – dubbel
Personalized – dubbel
Zoekmachine marktaandeel – dubbel (80/20, tja lucky bastards.. daar gaat onze gezonde markt, voor ons dus iets om naar te streven)
Conversie optimalisatie – dubbel
Meer inhouse/consultancy/meer investering in SEO – dubbel
Laadtijd, ok wellicht belangrijker, maar dit was het voor 2010 ook al vanuit usability oogpunt. En niet het meest interessante ontwikkeling in ranking factor. Aangezien inkomende links nog steeds een gigantische seo factor zijn is de invloed van Twitter links (icm short URLs) een veel interessantere strategische ontwikkeling:
Mobile search en meer advertenties, ok ok interessant toespitst op ‘Nederlandse zaken’ is dit ook niet. Bovendien zijn deze trends al veel langer zichtbaar…