SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Zoekmachinemarketing trends › Reply To: Zoekmachinemarketing trends
Eindelijk, op de valreep van 209/2010, weer tijd om te bezien wat er allemaal op het forum plaatsvindt. Ik ben druk bezig geweest met de redesign van de seoguru-website. Die is nu klaar (foutjes, suggesties, etc. graag bij melden, dank!), voor zover je in deze markt van ‘klaar’ kan spreken. Maar dat terzijde.
Wat onderhavige discussie betreft, ik heb zojuist beide artikelen nog eens doorgelezen, maar vind je wel een beetje streng, Taco. Natuurlijk zit er overlap, maar dat is ook logisch. Ik krijg bij het lezen echter totaal niet het idee dat de één de ander zit na te praten.
In het algemeen gesproken heb je wel een punt, en vind ik je kritische houding moedig: je ziet weinig werkelijk originele content verschijnen. Dat zet wel te denken. Maar volgens mij is dat van alle tijden. Je hebt altijd een kleine groep die iets weet toe te voegen aan het bestaande, uit het weet te creëren. Maar daarvoor moet je wel met de billen bloot durven gaan, d.w.z. durven laten zien wat je weet, wat je niet weet, wat je hebt bereikt en wat je niet hebt bereikt. Dan wordt het pas spannend, echt en nieuw.
Als ik in dit verband een voorspelling mag toevoegen: ik lees alleen maar over groei van internet marketingbudgetten en groei van winst voor internet marketingbureaus. Het aantal bureaus dat zich op deze budgetten stort rijst de pan uit. Het opportunisme is sky-high. Na de financiele bubble een marketing-bubble? Ik voorspel dat alleen die bureaus stand houden die met de billen bloot durven gaan. Integriteit zal de sleutel worden.