SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Overmaat aan meta keywords loont toch? › Reply To: Overmaat aan meta keywords loont toch?
Er zijn vele factoren die meespelen. Ik zie dat je vooral links hebt op startpagina-achtige websites en vrijwel alle links wijzen naar de homepage. Probeer ook links te krijgen op andere sites (blogs, lokale nieuwssites, e.d.), die ook verwijzen naar dieper gelegen pagina’s. Als de ankertekst (de tekst van de link) daarbij het zoekwoord bevat waar je bij wilt scoren, is dat ook erg positief.
Verder valt me op dat Google bij de zoekopdracht tentenverhuur veel suggesties doet met een plaatsnaam erbij. Waarschijnlijk zoeken veel mensen naar tentenverhuur in de buurt van hun woonplaats. Je kunt je score bij deze lokale zoekopdrachten verbeteren door je aan te melden bij Google Places (tot voor kort heette dit Google Bedrijvencentrum). Als ik nu in Google Maps zoek naar De Jong tentenverhuur krijg ik alleen een bedrijf met deze naam in België. Mogelijk denkt Google dat je in België gevestigd bent, wat verklaart waarom je niet hoog scoort in de zoekresultaten. Naast de activering van je pagina in Google Places helpt het als op andere sites je bedrijfsnaam staat samen met je adres. Google ziet dat als bevestiging dat je bedrijf inderdaad bij dat adres hoort.
Succes!