SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Interessant vraagstuk over synoniemen en websitestructuur › Reply To: Interessant vraagstuk over synoniemen en websitestructuur
Bedankt voor je uiteenzetting. Ik heb deze vraag ook aan twee ander SEO specialisten gesteld, en dit is veruit het meest verhelderende antwoord. (Pak je zo weer ff mee!)
OK, dus we gaan voor optie 2. Samenvattend:
We optimaliseren de homepage op het woord frites EN patat. Zet je dan in de titel van de homepage ook beide woorden en doe je dit ook in de H1?
In de rest van de homepage gebruiken we consequent het meest populaire zoekwoord, rekening houdend met de toekomst. Af en toe gebruiken we nog wel het synoniem tussendoor.
De menu optie ‘frites’ is niet aan te raden en je zet alle frites varianten direct onder de homepage. Maar hoe ga je dit visueel verwerken? Want als je alle frites varianten op een rijtje gaat zetten dan krijg je een gigantische lijst en dat is niet wenselijk. Vandaar de categoriepagina ‘frites’. Ik begrijp niet hoe je dit visueel in een menu kunt verwerken zonder dat het onoverzichtelijk wordt.
Daarnaast stel je in je boek met het voorbeeld kralen, dat als je homepage geen kralen.nl heet, dat je dan daaronder de pagina kralen hangt met daaronder weer de subpagina’s. Dus op dit punt komt je tegenstrijdig over. Dit is toch hetzelfde principe?
Bovendien krijg je dan heel veel bomen in je structuur. En iedere extra boom kost linkwaarde. Ook daarom is er de categoriepagina ‘frites’ aangemaakt. Nu hoeft de linkwaarde vanuit de homepage maar over 5 bomen te worden verdeeld en in de door jou voorgestelde situatie misschien wel 20.
Ik ben heel benieuwd naar je redenatie.
Betreft mijn verslag: hij is nog niet af en nog niet compleet, dus liever nog niet. Als ik het verslag af heb, medio januari, dan stuur ik je het complete verslag toe. Hopelijk staan er wat zienswijzen in vanuit een ander perspectief.