SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Bezoekersaantallen gedaald › Reply To: Bezoekersaantallen gedaald
Ik heb gezocht in Google op “kinderkamer” en vond de volgende snippet.
Met een zelf geschilderd of bedrukte canvas kun je een kinderkamer sfeer en een eigen uitstraling geven. Ze zijn er in allerlei soorten en behangproducent …
Deze is niet gelijk aan je meta description;
Google pakt dus zelf een stukje. Als ik verder over dit vrij algemene trefwoord nadenk, lijkt het me dat mensen niet direct verwachten iets over “zelf geschilderde of bedrukte canvas” te vinden, maar eerder over ideeën voor een kinderkamer. Je hebt maar een split second waarin iemand beslist wel of niet te klikken. En als je met deze tekst niet direct in het verwachtingspatroon van de zoeker stapt zal er niet geklikt worden.
Je gebruikt voor een algemeen trefwoord een specifiek verhaal. Dat zou ik opsplitsen en zeker 2 of eigenlijk drie pagina’s maken. Eén algemene voor “kinderkamer” en dan een specifieke voor “kinderkamer schilderen” of “iets als “muur foto kinderkamer” (maar ik heb hier geen trefwoord onderzoek op los gelaten. Ik denk niet dat iemand ooit zoekt naar “canvas” en een kinderkamer.
Het verklaart niet overigens niet waarom je een drop ziet van 65% op het aantal kliks over een jaar. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat andere sites je dan misschien niet van jouw plek hebben gedrukt, maar wel sterker zijn om de zoekers te verleiden te klikken.
Ik denk bijvoorbeeld dat “kinderkamer.pagina.nl” aansluit bij het verwachtingspatroon:
Op de kinderkamer.pagina vind je links die te maken hebben met het inrichten van een kinderkamer. Van behang en meubels tot aan kinderkamerkunst en …