SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Plotselinge daling resultaten m.u.v. 1 keyword op nr. 1 › Reply To: Plotselinge daling resultaten m.u.v. 1 keyword op nr. 1
Punt 1: Okay!
Punt 2:
Het beste is om alleen links te tonen die sterk samenhangen met de inhoud van de pagina (zie ook punt 3) of pagina’s met zeer competitieve termen. In plaats van een heel blok weg te halen, kun je er natuurlijk ook gewoon minder tonen (top 5 populaire bespaardeals). Probeer het aantal links op een pagina onder de 100 te houden.
Punt 3:
Een korte URL kan voordelen bieden. Bijvoorbeeld als je bij één winkel slechts één actiecode hebt. Of wanneer je subcategorieen hebt die meer dan 4 niveaus diep gaan (bespaardeals.nl/store/zalando/nogiets/nogiets/actiecode), waardoor de URL te lang wordt. Dit is echter niet het hele verhaal. Als je de URLs zo opstelt als mijn vorige mail en ook het kruimelpad toevoegt, creer je een betere silo:
bespaardeals.nl/store/zalando
bespaardeals.nl/store/zalando/kortingscode-zalando-10-exclusieve-korting/
bespaardeals.nl/store/zalando/kortingscode-zalando-2/
Een silo is een groep pagina’s die een bepaald thema vormen en elkaar via interne links ondersteunen. Er hangen nu meer pagina’s onder de zalando hoofdpagina die gezamenlijk een ‘zalando’ silo vormen. Die pagina’s linken via het kruimelpad ook weer terug naar hun parent. Je houdt dus alle inhoudelijk gerelateerde pagina’s dicht bijelkaar. Deze structuur is voor Google veel makkelijker te doorgronden en bovendien zie je het belangrijke zoekwoord ‘zalando’ nu ook vaker terugkeren in deze URL-structuur.
Punt 4: Het gaat niet zozeer om een bepaald percentage bij keyword density, maar of het (exacte) zoekwoord er goed uitspringt ten opzicht van andere woordcombinaties op de pagina.
Succes!