SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Site structuur | meta titles › Reply To: Site structuur | meta titles
3. Uiteindelijke productpagina, tassen – model a – kleur 1
A. Merknaam – Model a | Winkelnaam
B. Merknaam – Model a, Kleur 1 | Winkelnaam
Moet ik A of B gebruiken, overwegende dat:
– zoekers niet op kleur zoeken
– de kleurnaam vaak ook weinig concreet is (b.v. “fury”)
– er binnen de site er zoveel mogelijk verschillende meta titles moeten worden gemaakt.
Ik neig te kiezen voor B, maar ik ben niet zeker van m’n zaak.
Als je meerdere productpagina’s hebt:
– tassen – model a – kleur 1
– tassen – model a – kleur 2
– tassen – model a – kleur 3
Dan kun je al beter niet voor optie A kiezen, dan krijg je dubbele titels.
Bovendien spreek je jezelf tegen als je zegt dat ‘zoekers niet op kleur zoeken’ en ‘de kleurnaam weinig concreet is’, maar je wel wil kiezen voor optie B: de kleur in de titel noemen.
Ik zou alleen al op basis van unieke titels kiezen om de kleur in de titels te gaan verwerken (als ik inderdaad gelijk hebt over de meerde productpagina’s),
of mensen daadwerkelijk vaak i.c.m. kleur zoeken (ik denk het wel) kun je uit statistieken en concurrenten afleiden.