SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › URL zo optimaal geformuleerd? › Reply To: URL zo optimaal geformuleerd?
Ik zou in iedergeval die afkortingen weg laten.
Verder zou ik proberen de verschillende menuopties en urls te noemen naar waar zoekers op zoeken. Keyword analyse.
Zo wordt er op batavus fietsen heel veel gezocht, dus een goede url-naam, maar bijvoorbeeld ook op batavus dames fietsen. Die zou ik dus apart nemen als categorie.
Ik heb namelijk gemerkt in een implementatie van een Magento e-commerce winkel ( Tobi-Jobi’s Houten Speelgoed en woonaccessoires – Het mooiste houten speelgoed van Groningen ) dat je op die manier heel snel goed ranked voor die zoekwoorden. Als je op die site kijkt zijn alle menu-items en sub-menu items directe zoekwoorden waar veel op gezocht wordt. Ik heb dus ook alle URLs zo genoemd om bij het topic te blijven.
Deze tactiek werkt zeer goed, al een paar nr 1 rankings.
even ter info: het voorbeeld met de batavus fiets is slechts een voorbeeld.
Mijn webshop bouwer geeft het volgende aan met betrekking tot de keywords:
Dingen als ‘dut’, ‘grp’ en ‘shop’ stop ik er niet voor de lol in, ze zijn nodig. Het heeft volgens mij verder geen negatieve invloed op google. ‘dut’ staat voor ‘dutch’, ‘grp’ voor ‘groep’ en ‘shop’ is de directory waarin ik alle URL bestanden opsla, dat doe ik liever niet in de root van de site. Als je de afkortingen niet mooi vindt zou ik ze voluit kunnen schrijven, maar dan wordt de URL nog langer.