SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Site keuren op SEO › Reply To: Site keuren op SEO
Uit zoekmachine optimalisatie oogpunt is dit een slechte website en niet Google-vriendelijk.
De broncode van de website bevat overbodige codes die moeten worden verwijderd om het voor Google spiders zo makkelijk mogelijk te maken om de website te indexeren.
De code moet volledig opnieuw worden nagekeken door een expert.
De title-tag van deze website is niet geoptimaliseerd voor Google. Hij is niet beschrijvend genoeg. Ik kan (als bezoeker) uit de titel: “Bakker – Veelzijdig tuinwinkelen” niet herleiden waar de website over gaat en of deze website antwoord geeft om mijn vragen/problemen oplost.
De description meta-tag ontbreekt. Deze “meta-tag” is erg belangrijk. Hiermee vertel je de bezoekers van je website en zoekmachine Google waar een pagina over gaat en wat men op die pagina voor informatie kan verwachten. Overigens moet iedere pagina een unieke description tag bevatten (dus mag niet op elke pagina hetzelfde zijn).
Verder is de site-navigatie erg onduidelijk. Ik begrijp niet waar ik als bezoeker heen moet om de informatie te vinden die ik nodig heb. Verder vreemde URL’s en links/buttons die helemaal niet werken. “Dode links” komen niet ten goede aan de positionering van de website in Google. De spider van Google kan namelijk niet op alle pagina’s komen.
Te weinig content op de homepage & andere pagina’s.
Eén van de basis voorwaarden voor een website die hoog in Google te vinden moet zijn is: de website moet voldoende informatie (inhoud) bevatten. Aangezien Google nu niet voldoende kan begrijpen waar de website over gaat (omdat er bijna geen teksten op staan) is Google niet in staat om de pagina op een bepaald zoekwoord hoog te positioneren.
De website bevat een catalogi met producten die opgemaakt is in Flash. Dit type bestand kan de Google spider niet lezen. Google heeft tekstinformatie nodig om te bepalen waar de website over gaat. Op elke pagina moeten minimaal 250 woorden staan en maximaal 1500 woorden. De woorden samen moeten een nauwkeurige beschrijving geven van het thema van jouw website/pagina.
De domeinnaam is niet beschrijvend en zoekwoord-rijk. De naam “bakker-belgië” is waarschijnlijk de bedrijfsnaam van de betreffende webshop, maar voor Google is dit een teken dat de website gaat over een Bakker die in Belgie is gevestigd!
Beter zou dus geweest zijn om een domeinnaam te nemen waarin de belangrijkste zoekwoorden in voorkomen. Onderzoek welke woorden jouw klanten intypen en verwerk deze zoekwoorden in de domeinnaam van je website en op al je webpagina’s.