

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met het gebruik van deze website zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen, of u klikt hieronder op "Accepteren" dan bent u akkoord met deze instellingen. Privacy verklaring.
Bij mij is het percentage longtail zoekopdrachten (gedefinieerd als zoekwoorden die minder dan 1% van de bezoeken genereren) ongeveer 88%, dus ik kan bovenstaande verhaal onderschrijven.
Bij mij zijn de longtail zoekwoorden die minder dan 1% bedragen nog geen 2% van het zoekvolume (2 zoekwoorden).
Als ik kijk naar de zoekwoorden die niet meer dan 5% bedragen dan kom ik op 25% uit.
Echter met ik toegeven dat ik in totaal op maar 10 zoekwoorden gevonden wordt, maar dat is wel meer dan 10.000 bezoekers per maand. Conversie rate van shorttail zoekwoorden ligt trouwens zelfs hoger dan die van longtail. Heeft er mee te maken dat de longtail niet 100% gerelateerd zijn aan mijn website. De shorttail zoekwoorden daarintegen dekken 100% van de lading en zeggen precies waar het opslaat.
Dit is weliswaar interssant maar zegt enkel iets over de zoekwoorden waarmee men op je site geraakt.
Het zegt echter niets over zoekwoorden waarmee je site niet gevonden wordt maar waarvoor de site wel geoptimaliseerd zou moeten worden.
Dit is ook goed te onderschrijven vanuit SEA oogpunt, hier zie je bij de longtail lagere kosten en betere conversies terug. Iedereen adverteert elkaar helemaal gek op de populaire shorttail. @ Remco: SEA kun je ook prima gebruiken als vangnet voor zoekwoorden waar internetgebruikers je site op zoeken en vinden.
Beste Alain,
heb eens even gekeken hoe de getallen bij mijn website liggen, komt neer op 80,52% van de bezoekers via een longtail zoekopdracht binnen komt. Onderschrijft dus duidelijk je verhaal, maar nog interessanter welke van deze longtails leiden tot conversie. Maar altijd leuk om dit soort zaken weer eens te zien!
Heel interessant en heb gekeken hoe mijn getallen zijn, die komen neer op 85%. Leuk om dit te zien!
Dit geeft wel een nieuwe blik op het seo gebeuren voor mij. Heb het met een aantal sites vergeleken. Bij mij schommelt het tussen de 55% en 75% van de bezoekers die via longtail binnenkomen.
Ik heb inderdaad ook een hogere conversie in longtails op de meeste van mijn website’s
al moet ik zeggen dat het aantal bezoekers op sommige shorttail woorden noodzakelijk zijn
Bijv. als een klant zoekt op fitnessapparatuur (shorttail) staan wij in de top5 in google. Dit levert bij één van onze website’s 25% van de totale bezoekers op. Deze mensen weten nog niet welk merk ze willen, als je deze mensen niet op zou vangen KUN je ze mis lopen
Longtails zijn vak zoekwoorden (in ecommerce) gedaan door mensen die al enigsinds weten wat ze willen
Longtail converteert vaak beter bij mij, omdat idd wat Robert zegt, mensen weten wat ze willen en hebben al meer met het onderwerp.