Handboek voor het hoger onderwijs en bedrijfsleven
Na het lezen van dit boek bent u, tekstschrijver, weer volledig geïnformeerd over de wijze waarop zoekmachines, en dan vooral Google natuurlijk, naar uw teksten kijkt. De vele tekst-adviestools waar tekstschrijvers tegenwoordig aan zijn overgeleverd, blijken achterhaald. SEO tekstschrijven is niet een ’voldoende woordjes op de juiste plek plaatsen’ . Dit boek zal u het heft weer in eigen handen geven.
Alain Sadon (1964) is Informatica Ingenieur (TU Delft) en eigenaar van SEOguru, vooraanstaand kennis-, opleiding- en adviescentrum zoekmachineoptimalisatie (SEO). Hij geeft sinds 2004 trainingen, lezingen en adviezen aan het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven, hbo’s en universiteiten. Verder is hij bekend van de serie boeken onder de naam ‘SEO voor Webprofessionals’ die sinds 2011 het licht zag. Vele bedrijven heeft hij de weg gewezen op het gebied van hun online vindbaarheid.
In onderhavig boek is Alain Sadon de uitdaging aangegaan de vele inzichten, ideeën maar ook mythes die er binnen het schone vak van SEO-tekstschrijven bestaan, daar waar nodig te ontkrachten, het overgeblevene opnieuw te structureren en aan te vullen met de nieuwste inzichten. Het resultaat is een diepgaand en praktisch boek geworden dat de tekstschrijver zal inspireren in plaats van beperken.
De bijlage van het boek bevat een handige SEO-checklist voor tekstschrijvers waarmee de SEO-tekst niet alleen gecontroleerd, maar ook verantwoord kan worden richting derden.
Het boek is ontstaan als lesmateriaal bij een SEO-college voor 4e-jaars studenten van Windesheim, Almere. Na dat college is het lesmateriaal zodanig herschreven en aangevuld dat het geschikt is gemaakt voor niet alleen studenten, maar voor iedereen die meer inhoudelijke en robuuste kennis wil verwerven over SEO. Dat kunnen SEO-tekstschrijvers zijn, maar ook marketeers, leidinggevenden en docenten.
Bestel het boek
Prijzen zijn inclusief BTW
Ebook, PDF formaat (24,95 euro)
Paperback, gedrukt (24,95 euro)
Aanbevolen door
Drs. Ingeborg van Rooij, Lecturer (Online) Marketing at University of Applied Sciences Windesheim:
Alain heeft het weer voor elkaar gekregen een SEO-bijbel(tje) te schrijven, deze keer voor tekstschrijvers. Stap voor stap wordt de tekstschrijver, of die nu ondernemer is of student, meegenomen op het pad naar de uiteindelijke tekst. Onze 4e-jaars studenten zijn enorm geholpen met zijn colleges en dit boek vormt daar een super-waardevolle aanvulling op.
Prof. Dr. Em. Henk Koppelaar at Delft University of Technology (Computer Science):
Met verbluffende nauwkeurigheid brengt Alain Sadon kennis over van de moeder van alle zoekmachines: Google. Een voltreffer voor degene die meer en beter gelezen wil worden op het web. Een geweldig goed boek!