SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › 2 Domeinnamen voor 1 site
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
23 oktober 2010 om 8:59 am #22032
Ik had 2 domeinnamen voor 1 site zoals in bijgaand voorbeeld
1. ditvoorbeeld.nl
2. dit-voorbeeld.nlDe laatste werd erg goed gevonden door google. Maar plots zakte de site weg naar een veel lagere positie. Ik dacht dat het een penalty zou kunnen zijn wegens dubbele content achter 2 domeinnamen.
Ik heb toen een 301 redirect gemaakt van de naam 1 naar naam 2 en via webmasterhulpprogramma herbeoordeling aangevraagd. Binnen een week stond ik weer terug bovenin. Een week later was ik alleen weer weggezakt. Het vreemde is dat nu de eerste domeinnaam, die ik dus doorverwijs naar naam 2, veel hoger staat.
Vragen:
Ziet google 1 site
-
[*]achter 2 domeinnamen als dubbel?
[*]Was de 301 redirect een goede oplossing hiervoor
[*]Zo ja, hoe kan het dan zijn dat de naam die ik doorverwijs hoger komt dan de standaardnaam -
23 oktober 2010 om 9:44 am #22033
Voor dit probleem een 301 gebruiken is prima, dat wordt veel vaker gedaan.
Volgens mij is het nog altijd zo dat een domeinnaam met alle woorden aan elkaar een hogere trust waarde heeft. Met een streepje lijkt het wat meer gemaakt …. Hoewel dit meer een gevoel is denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit, zeker ook voor de perceptie van de bezoeker.
Dat zou voor een deel ook verklaren waarom dat domein beter scoort. Verder zou het kunnen zijn dat de links die liggen naar ditvoorbeeld.nl beter zijn, relevanter zijn en meer authoriteit hebben.
Om dit goed te beoordelen moet je toch echt de werkelijke domeinnamen posten. (levert je gelijk weer een linkje op 🙂 )
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Talen site switchen slim? 25 februari 2021 Ha Alain, Ik beheer een site die al jaren in meerdere talen is. Onder de .com versie staat de Nederlandstalige tekst. De .com/en de Engelstalige,…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.