SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › 2 pagina’s op hetzelfde woord geoptimaliseerd?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
11 juni 2012 om 12:32 pm #23133
hallo allemaal,
Ik heb een vraag.
Sinds een tijdje zijn wij bezig met het schrijven van Landinspagina;s voor onze websites.
Dus pagina;s die zijn geoptimaliseerd op 1 of 2 zoekwoorden.Nu is het zo dat we onze homepage hebben geoptimaliseerd op een bepaald woord. Bedrijfsuitje Amsterdam.
Nu is er voor dit zoekwoord ook al een landingspagina uit het verleden. Onze site bevat nu dus 2 pagina’s die zijn geoptimaliseerd op Bedrijfsuitje Amsterdam. Beide scoren ze redelijk (4e en 5e positie) in google. Maar is het zo dat google de waarde van beide pagina’s verdeeld? Of kunnen deze gewoon naast elkaar bestaan? Of is het slim om er 1 te veranderen/verwijderen zodat er 1 overblijft met meer waarde??
Alvast dank!
mvg Wouter
-
12 juni 2012 om 8:21 am #27255
Niemand die mij hier iets over kan vertellen?
-
12 juni 2012 om 9:21 am #27256
Google vindt beide pagina’s blijkbaar relevant genoeg voor de zoekwoorden. Je kan ook zeggen dat beide pagina’s voldoende “waarde”, zoals jij dat noemt, hebben voor het zoekwoord. Dat is sowieso mooi. Via een seo-techniek die “cornerstone content” wordt genoemd, kan je proberen de best scorende pagina (de cornerstone) meer waarde of kracht te geven vanuit de één na best scorende. Dat doe je door een link te leggen van de tweede naar de eerste met het zoekwoord “Bedrijfsuitje Amsterdam” in de ankertekst.
Via het volgende commando (in het Google zoekvenster ingetypt), kan je precies zien welke pagina’s binnen je site (en in welke volgorde) nog meer relevant zijn voor het zoekwoord. Je kan dan bv. ook de nr’s 3 en 4 op dezelfde manier linken naar de nr1.
site:
-
12 juni 2012 om 9:46 am #27257
Bedankt!! Daar heb ik iets aan.
Alleen nog 1 vraagje, wat bedoel je precies met: “Dat doe je door een link te leggen van de tweede naar de eerste met het zoekwoord “Bedrijfsuitje Amsterdam” in de ankertekst.”??
Beide ankerteksten van de nr.1 en 2 zijn hetzelfde. Hoe kan ik die dan aan elkaar linken?
Alvast dank.
Mvg Wouter
-
12 juni 2012 om 10:45 am #27258
De ankertekst van een link is de zichtbare tekst van de link. Meer info: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-anchortext/
-
12 juni 2012 om 10:56 am #23134
Ok thnx!!
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- 3,18K pagina's zijn uitgesloten 4 maart 2022 Hallo, Om te beginnen wil ik vast zeggen dat ik nieuw ben in het opzetten van een website. Ik heb een eigen website ( mijnsportartikelen.nl…
- Canonicals op blogpages om meer verkeer op categorie pagina's te krijgen 15 april 2022 Hoi, Ons online marketing bureau heeft onder een aantal rankende blog pages een canonical gezet die gaat naar een categorie pagina om zo meer verkeer…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.