SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Duplicate content Volkskrant.nl webshop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
22 augustus 2010 om 7:53 am #21890
De webshop van de Volkskrant heeft “duplicate content”.
Omdat er via verschillende onderwerpen in de navigatie tot een product genavigeerd kan worden, ontstaan er verschillende URL’s die hetzelfde product weergeven.Een voorbeeld hiervan is de DVD “Op reis met Michael Palin'”:
Via “documentaire” is het URL:
Op reis met Michael Palin (19 dvd): ? 49,95 – Volkskrant Webwinkel – TV serieVia “DVD”:
Op reis met Michael Palin (19 dvd): ? 49,95 – Volkskrant Webwinkel – TV serie* De URL’s kun je zien in de browser als je op de links hebt geklikt. Hierboven worden de TITLE’s weergegeven i.p.v. het URL.
De oorzaak zal te maken hebben met de SEO vriendelijke URL’s.
Hoe zou je in dit geval duplicate content kunnen ondervangen?Vriendelijke groet, Joris
-
22 augustus 2010 om 8:15 am #21891
Een mooi voorbeeld inderdaad van dubbele content. Google adviseert in zo’n geval gebruik te maken van de rel=canonical. Neem die op in de metasectie van de pagina met de dubbele content:
Binnen http://webwinkel.volkskrant.nl/dvd/documentaire/op-reis-met-michael-palin-bbc-dvd.html neem je op:
<link rel="canonical" href="http://webwinkel.volkskrant.nl/dvd/op-reis-met-michael-palin-bbc-dvd.html” />Ik heb hiermee de pagina die het hoogst in de structuur staat als de canonieke pagina (d.w.z. de bronpagina) gedefinieerd, omdat die sowieso al de sterkste is.
De linkkracht van de ene wordt dan als het ware doorgegeven aan de tweede, net als een 301-redirect, behalve dat de URL nu gewoon met een eigen pagina blijft bestaan.
Meer info van Google: Official Google Webmaster Central Blog: Specify your canonical
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.