SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Effect van bloggen op verkooppagina
- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 11 maanden geleden door Nathan Veenstra.
-
AuteurBerichten
-
-
2 november 2022 om 3:29 pm #40931
Goedemiddag,
Allereerst mijn waardering voor dit forum. Wat fijn dat dit bestaat.
Ik heb een vrij specifieke vraag waar ik tot op heden geen antwoord op heb kunnen vinden.
Ik heb een website voor vloerverwarmingen waarbij de pagina betreft het infrezen van de vloerverwarmingen veruit de belangrijkste pagina is. Deze krijgt regelmatig een update, heeft afbeeldingen, video’s en relevante tekst en interne links, maar zou wat mij betreft beter mogen ranken.
Stel nu dat ik kwalitatief goede blogs ga schrijven dat relevant is aan het infrezen van vloerverwarmingen.
In hoeverre levert dit dan een bijdrage aan de ranking van mijn verkooppagina?
Mvg,
Wesley
-
11 november 2022 om 10:13 am #40964
Het enige juist antwoord is “het ligt eraan”.
Het is echt niet zo dat bloggen de heilige graal is, zoals sommigen je willen doen geloven. Bloggen werkt als je echt goede informatie geeft, op je eigen manier en daarmee dus echt iets toevoegt aan alles wat er al op het wereldwijde web te vinden is.
En vooral: als je daarmee je (potentiële) klanten helpt.
Daarmee helpt het niet direct de ranking van je verkooppagina, dat vooropgesteld. Link je vanuit het blog naar je verkooppagina, is dat een signaal dat Google kan oppakken, maar dat zal ook niet gelijk enorme impact hebben. Krijg je links naar je blog(s), dan versterkt het (de autoriteit van) je website en kan dat effect hebben, tenzij je heel sterke concurrenten hebt die ook sterke links hebben dan wel krijgen.
Mijn advies zou zijn:
- Pak het bloggen zeker op als je denkt dat je in je eigen woorden goede informatie kan bieden om je klanten te helpen;
- Verwacht niet direct resultaat en houd vol als je erin gelooft;
- Focus op kwaliteit en loop je blogs regelmatig na of je ze kunt verbeteren/updaten/aanvullen;
- Kies voor kwaliteit boven kwantiteit;
- Deel je blogs onder je klanten, op sociale media of wat dan ook. Breng ze onder de aandacht zodat je de kans op links vanwege de goede informatie vergroot;
- Link alleen naar je verkooppagina wanneer het nuttig is voor de lezer, bijvoorbeeld omdat die daar in je artikel misschien wel zover kan zijn om jou in te schakelen/van jou te kopen.
Kan je hier wat mee zo?
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.