SEO kennis-, training-, en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Google corrigeert zoekterm naar 'correct' Nederlands…
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 4 maanden geleden door
Nathan Veenstra.
-
AuteurBerichten
-
-
21 oktober 2016 om 2:11 pm #36731
Een klant van ons heeft een probleem met zijn bedrijfsnaam. Als je deze intoetst in Google, schakelt Google automatisch over naar de ‘volgens Google’ juiste schrijfwijze. Hierdoor wordt zijn site niet getoond in de zoekresultaten. Ik wil even de exacte naam niet geven, maar als voorbeeld:
Bedrijfsnaam: de Accuboer
Google maakt daar steevast van: AccuboorEn toont dan de resultaten van accuboor ipv accuboer.
Hoe kun je deze ‘autocorrect’ van Google omzeilen?
Ik heb vanmiddag uit armoede maar een landingspagina gemaakt die ‘accuboor’ heet, maar dat vind ik eigenlijk niet zo’n nette oplossing…
-
25 oktober 2016 om 10:17 am #36770
Hallo Henri,
Heb zoiets zelf ook mee gemaakt.
Mijn conclusie is dat accuboer een zelf verzonnen woord is en dat Google altijd de beste optie wil geven aan de zoeker…hij gaat er automatisch van uit dat accuboor gewenst is (logisch) en naar mijn idee kan je hier ook niet (gratis) om heen.
Wil je dat je perse goed gevonden wordt op accuboer dan denk ik dat je met AdWords het beste af bent. Omdat bijna niemand op accuboer zoekt ben je ook nog een ‘goedkoop’ uit.Los van alles denk ik dat het belangrijkste is dat je op een bepaalde accu goed wordt gevonden i.p.v. de bedrijfsnaam.
-
25 oktober 2016 om 11:34 am #36771
En als je autoriteit op internet op bouwt, dan is de kans vrij aannemelijk dat in de loop van de tijd dit ‘probleem’ verdwijnt. Dat wanneer je accub intypt dat Google er zelf de suggestie accuboer van maakt.
-
26 oktober 2016 om 1:18 pm #36778
Ok, bedankt voor je reactie.
Het kan dus wel even duren….
-
28 oktober 2016 om 12:14 pm #36786
Helemaal eens met wat Olaf zegt, zeker in zijn tweede reactie. Maar ook de laatste zin van zijn eerste reactie.
Je klant zal uiteraard ook willen dat mensen die de bedrijfsnaam kennen hem makkelijk vinden. Ik durf te stellen dat een goed ingerichte Google Mijn Bedrijf pagina, inclusief koppeling van die pagina in de website middels rel=”publisher” zal bijdragen aan verbetering. Daarnaast zijn vermeldingen op andere websites (denk bijvoorbeeld aan detelefoongids.nl en andere bedrijvengidsen) ook van invloed. Hoe vaker Google de naam zal tegenkomen, des te natuurlijker zal de zoekmachine deze naam vinden en zal deze naam dan ook als “gewone” zoekterm worden geaccepteerd, vermoed ik.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Nederlands .nl engelse variant overgezet naar .com. ranking Google kwijt. 9 november 2018 Ik heb een vraagje. Sinds kort heb ik nu een nieuwe website. Het ziet allemaal top uit en ben meer dan tevreden. Alleen heb ik…
- Homepage omzetten naar statische pagina 21 november 2019 Is het aan te raden om statische pagina in te stellen voor je homepage? Mijn homepage zakt, na eerder een mooie positie, langzaam weg op…
- SEO waarde behouden na verplaatsen subcategory naar subdomain 27 juni 2019 Achtergrondinformatie Een klant van ons heeft op zijn website een account gedeelte waarin men kan inloggen (mijndomein.nl/account/). Omdat dit account gedeelte veel complexer gaat worden…
- Van een oud.com naar nieuw.nl, nieuw.de & nieuw.com 19 juni 2018 Goedendag, Omdat mijn huidige domeinnaam niet meer perfect aansluit op mijn webshop wil ik de domeinnaam veranderen. Op dit moment staat de webshop op een…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.