- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door .
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
SEO expertise-, training-, en adviescentrum Amsterdam › SEO forum › SEO vragen en discussies › Mobiele website
Tags: duplicate content, mobiele site, mobile
We zijn hard aan het werk om onze webshop responsive te maken. Als tussenoplossing draait de mobiele versie binnenkort op example.com/m. Later vervalt deze subfolder en wordt de gehele site responsive. Mijn vraag is: Hoe gaat Google om met de content die op de desktop versie (.com) en op de mobiele versie (.com/m) staat? Wordt dit gezien als duplicate content? En zo ja, hoe ga ik hier mee om?
Ja, als Google toegang heeft tot die /m directory, dan zal dit gezien worden als dubbele content. Je lost dit op door te werken met de rel=alternate (in desktop-pagina’s met verwijzing naar mobiele equivalent) en rel=canonical (in mobiele-pagina’s met verwijzing naar desktop equivalent).
Hier meer info van Google: https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/mobile-seo/separate-urls
Als je later omschakelt naar de responsive site zal je alle mobiele pagina’s moeten 301-redirecten naar de desktop-equivalenten.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Wegens ziekte kan ik je het komend half jaar (nov. 22 - zomer '23) helaas maar beperkt van dienst zijn. |
Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met het gebruik van deze website zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen, of u klikt hieronder op "Accepteren" dan bent u akkoord met deze instellingen. Privacy verklaring.