SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Samenvoegen domeinen – help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
4 juli 2014 om 7:38 am #24044
Beste allemaal,
Ik heb even een issue waar ik maar niet de juiste oplossing voor kan vinden, want overal zitten voor-, en nadelen aan vast, maar ik wil graag jullie opinie hierover;
Wij hebben meerdere landendomeinen die een webshop vertegenwoordigen, en een .com site die landingssite dient voor selectie van land. Niet alle landen hebben een webshop en die worden dus naar verwezen naar een ‘display’ site.
Nu de vraag;
We willen de .com als shop voor (bijna) alle landen en dus willen we werken met de structuur domein.com/NL etc.
Wat gaat dit betekenen voor de SEO van de landendomeinen, die dus enkel gaan fungeren als redirecter naar de .com/land, is het verstandig om de shop van het land te laden in het landendomein etc.Een hoop vraagtekens dus….en als je googlet op dit dan zie je vaak tegenstrijdige zaken…
Wellicht dat iemand hier meer weet en evt ervaring er mee heeft, het samenvoegen van domeinen naar een TLD met behoud van de landendomeinen?dank voor alle input alvast 🙂
-
7 juli 2014 om 7:22 pm #28177
Ja, dit is nogal een stevige exercitie die je doordacht moet aanpakken. Als je zowel je ccTLD’s wilt laten bestaan en dezelfde content onder de .com wilt brengen, dan moet je eerst bepalen met welke variant je in Google gevonden wilt (blijven) worden. Blijft dat de ccTLD of moet dat de .com worden? Die keuze bepaalt je “canonieke pagina’s”. Als je met de .com wilt gaan scoren neem je in alle ccTLD pagina’s op dat de .com je canonieke pagina’s bevat. En omgekeerd. Reken dan wel op een klein verlies in scoringsposities: de oude scoringskracht gaat niet 100% over naar de .com.
-
8 juli 2014 om 9:08 am #28178
Dank voor je reactie.
Het is inderdaad een aardige exercitie 🙂We hebben nu het idee om enkel de ccTLD’s te laten bestaan en de .com als redirector/selector te gebruiken.
We willen dan alles van de .com niet laten indexeren en ons enkel richten op de landen met e-commerce mogelijkheden.
Op deze manier blijft het organisch verkeer in die landen groot en blijven we vertrouwd in de taal en natuurlijk domein.
Indien iemand dan wel op de .com landt dan kan ie daar een selectie maken tussen de verschillende e-commerce landen of eventueel naar de displaysite gaan welke onder de .com zal komen te hangen; domein.com/international bv.Dit lijkt mij dan de beste oplossing, maar mochten er andere ideeën zijn dan zie ik dat graag!
-
8 juli 2014 om 7:41 pm #24045
Lijkt me een goede oplossing, ccTLD’s wekken bovendien meer vertrouwen. Succes!
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.