SEO kennis-, training-, en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Zeer interessante uitbreiding Google webmaster tools
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
16 april 2010 om 9:17 am #21683
Op de voor de individuele site belangrijkste zoekwoorden meldt Google nu het aantal vertoningen en doorklikpercentages. Nu kan de funnel van zoeken t/m conversie dus nog beter in beeld worden gebracht.
Karel Geenen was snel met de volgende ontdekking, dus voor hem de credits:
Google geeft eindelijk je doorklikpercentage in organic search! -
3 mei 2010 om 7:45 am #25617
Dit is zeer handig, eindelijk!
-
17 mei 2010 om 12:21 pm #25634
Google heeft deze tool nu weer wat uitegebreid, zie het Google Webmaster Blog
Ik merk zelf dat de info in de tool soms niet klopt. Wanneer ik bij een bepaalde veel weergegeven query (3600 impressions) kijk, zie ik de volgende details:
Position in search results
3 – 5
4 – <10
5 – <10
6 to 10 – 73
3rd page + – 3,600Avg.Position: 43
Als ik dit vervolgens test door de zoekterm in te voeren in Google, komt de term niet voor binnen de eerste 500 resultaten. Dit merk ik bij meedere zoektermen. Zijn de gegevens die Google ons verschaft dan niet nauwkeurig genoeg? Of interpreteer ik ze verkeerd?
-
22 juni 2010 om 9:21 am #25713
Ik wil graag mijn bovenstaande vraag nog even onder de aandacht brengen 🙂
-
22 juni 2010 om 10:07 am #21684
Dag Tim,
Als ik naar je scores kijk, zie ik dat het merendeel van de impressies (3600) hoger dan pagina drie staat. Waar precies, is dus onduidelijk. Maar waar het zoekresultaat ook staat, er wordt wel 3600 keer naar toe gebladerd. Omdat dit een significant aantal is kan dat inderdaad niet hoger zijn dan positie 500 (pagina 50).
Blijkbaar wordt de site ook regelmatig niet vertoond (binnen de eerste 500 zoekresultaten). Wellicht is het zo dat op het moment dat jij e.e.a. hebt onderzocht de website niet te vinden was, maar op andere momenten wel degelijk te vinden is.
Hoe hoog is het zoekvolume van betreffend zoekwoord? Dit is te vinden binnen het hulpprogramma voor zoekwoorden van AdWords (optie ‘exact’).
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Websites tools voor Private Network Blog 19 september 2020 Ha allen, k ben domeinnamen aan het kopen die een hoge DA of PA hebben waar iemand niet verlengd heeft. En vroeg mij af of…
- Sitestructuur Google 25 januari 2019 Beste, Ik heb nog eens een vraag ivm met Google zoekresultaten. Sinds vandaag zie ik geen onderverdeling meer als ik mijn website intyp in Google.…
- crawlgedrag Google 17 mei 2018 Hoi Ik wil even de volgende vraag stellen. Wanneer ik bij crawlfouten in Search Console kijk, dan zie ik gedurende de gehele maand een gelijkmatige…
- Wat Google vindt van een middenin een zin? 29 augustus 2018 Weet iemand wat Google vindt van een <br> middenin een zin? De webbouwer van een van mijn klanten heeft mijn tekst geplaatst en gebruikt af…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.