Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@feet dank voor het delen van de ontwikkelingen, leuk!
Als het (min of meer) synoniemen zijn dan zou je de ene pagina op beide zoekwoorden kunnen optimaliseren.
Jazeker maakt dat uit. Je homepage zal de hoogste PR hebben, dus linkjes vanaf die pagina geven de meeste kracht door. De algemene regel is: hoe dichter de pagina bij de homepage ligt, hoe meer scoringspotentie die pagina heeft.
Dank voor je artikel!
Ik snap echter die “twee soorten PageRanks” niet. Bij mijn weten is er maar één, namelijk de originele die in de loop van de tijd op allerlei manieren is aangepast. Met die andere PageRank doel je waarschijnlijk op het ranken van de page (m.a.w. het totale algoritme), maar ik zou dat geen PageRank noemen.
Ook de dempingfactor interpreteer ik anders. In het random surfer model wordt die namelijk de “vermoeidheidsfactor” genoemd en geeft de kans weer dat de surfer met surfen stopt. Dus niet dat die via de adresbalk weer een andere pagina gaat bezoeken.
En -dat ben ik met NielsD eens- wordt de PR tegenwoordig niet meer gelijkelijk over alle linkjes verdeeld. Vanuit het random surfer model is dat ook te begrijpen: de surfer zal bijvoorbeeld minder snel op een footer-link dan een content-link klikken.
https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/pagerank/
Verder is het me niet helemaal duidelijk uit je artikel wanneer je de doorgifte van PR wilt blokkeren (via de HTTP-post). Ik zou zeggen bij:
1. het linken naar achterbuurt op het Internet (ivm trustrank)
2. bij betaalde links
3. bij links naar pagina’s die voor SEO niet van belang zijnDan hou je de PR netjes binnen je site, maar of Google hier nu heel blij mee is vraag ik me af. Die wil namelijk zien wat de bezoeker ook ziet: de bezoeker ziet linkjes, maar Google niet.
In ieder geval moet je Google via je webmaster tools op de hoogte brengen van de verhuizing. Daarbij moet je 301-redirects leggen van je oude naar je nieuwe pagina’s. De migratie kan initieel een licht negatief effect hebben op je rankings. Effect op je PageRank (dat getal tussen 0 en 10 in je Google toolbar) zal het waarschijnlijk niet hebben, maar dus mogelijk wel iets op de rankings van je pages. Die twee worden nog wel eens verward… Hier meer info van Google: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=83106
6 januari 2013 om 3:37 pm In reactie op: Eigen blog op andere url starten voor SEO hoofddomein #27673Ik denk dat je analyse klopt: het is veel werk voor een beperkt effect. Natuurlijk is het zo dat alle kleine beetjes helpen (en velen doen het op die manier, soms zelfs met zeer goede resultaten als ze iets dergelijks op honderd plekken realiseren), maar het blijft een manier waarbij je tegen de stroom in gaat.
In mijn optiek is het beter je blog te integreren binnen je hoofdsite (zoals ik dat ook doe met mijn blog), en daar dermate interessante artikelen op gaat publiceren dat anderen over je gaan praten (liken, sharen, linken, etc.). Je moet dus autoriteit opbouwen. De kracht die dan op je blog binnenkomt, wordt dan op een natuurlijke manier verdeeld over de rest van je site, waardoor ook die pagina’s beter gaan scoren.
Maar ook het opouwen van werkelijke autoriteit lukt niet zomaar, en vraagt tijd. Het is echter een manier waarbij de effecten van aanzienlijk duurzamer aard zullen zijn.
Of wacht dan beter even tot de nieuwe versie uit is…
Of lees: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/ 🙂
De zaken die je noemt wijzen in ieder geval nog niet op black hat technieken door je concurrent. Ze hebben gewoon linkjes (eventueel via een redirect) naar hun site, en blijkbaar is de ankertekst ook een keer “privacy policy”. Daar is niets vreemds aan.
Belangrijker is het om te onderzoeken waar zij hun linkjes vandaan hebben en wat de kwaliteit ervan is. Je zal moeten proberen dat beter te doen. Ook kan je kijken hoe ze het via social media doen, dat wordt ook steeds belangrijker. Vanzelfsprekend moet je eigen site zowel technisch als inhoudelijk ook goed staan.
29 december 2012 om 10:54 am In reactie op: Problemen met indexering en wel of niet www bij de URL #27663Je kan een “voorkeursdomein” instellen in Google Webmaster Tools. Stel daar de www-variant in. Verder kan je via de .htacces alle non-www pagina’s laten 301-redirecten naar de www-variant.
Op het Internet zijn vele voorbeelden van programmacode van dergelijke redirects te vinden, bijvoorbeeld op: http://www.seobook.com/archives/001714.shtml
29 december 2012 om 10:45 am In reactie op: hypothese: kan concurrent alternatief domein registreren en zo je SEO kapen? #23449SEO-technisch bezien lijkt me dat onmogelijk.
Wat overigens niet wegneemt dat het slim is de belangrijkste extensies te reserveren, namelijk voor het opvangen van de bezoekers die de verkeerde extensie intypen, danwel voor het blokkeren van de mogelijkheid dat iemand anders onder jouw naam een betere site gaat opzetten dan jij zelf hebt.Kan je een voorbeeld geven van een zoekopdracht met de dan getoonde domeinnaam?
Goede vraag, ik heb geen idee.
Google vindt de description blijkbaar niet ideaal voor het zoekwoord. Dan zou je de description dus beter moeten afstemmen op het zoekwoord. Maar je kan niet zeggen dat Google altijd jouw description moet gebruiken. Ze behouden zich de vrijheid voor naar eigen goeddunken anders te beschikken.
Je bent vergeten je code in te vullen, daar staat nu namelijk:
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXXXXX-X']);
Waar de Xen staan, moet je je eigen trackercode invullen.
Succes!
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!