Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Kees
Ben ik met je eens. Een mooie analyse vond ik ook op: Google +1: de impact op de zoekresultatenKlopt: je moet daartoe je bedrijf aanmelden bij Google Places.
Dat heb je goed opgemerkt, Roland!
Foutje van de bouwer. In een comment heeft hij/zij wel een aantekening gemaakt dat dit nog moet worden omgezet, alleen is dit niet gebeurd.Nou Jan, ik zou Roland maar even hartelijk danken…
Een sitemap geeft geen seo voordeel. Je zou hem weg kunnen laten.
Dag Joostchx,
De fout is weliswaar hersteld, maar Google is nog niet op de bedrijfsfilm-pagina langs geweest sinds 2 maart jl: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Awww.pelicula.nl%2Fbedrijfsfilm%2F (zie tekst in grijs, bovenin) . Ik zou daarom nog even afwachten.
Overigens wordt de door jou genoemde pagina nu (volgens mijn rankchecker van seobook.com) door Google gevonden op positie 57.
Hou ons op de hoogte!
Alain
Als je het .be domein dezelfde content laat hebben als de site die nu reeds in Belgie goed scoort (is dat een .nl domein of een niet-landspecifiek domein?), heb je een dubbele content probleem in Belgie. Dan is het de vraag of Google de oude content blijf -danwel de nieuwe gaat- indexeren. Dubbele content over landen heen (be en nl) is geen probleem.
Het koppelen van de oude organische resultaten(in Belgie) aan de nieuwe kan alleen als je in de huidige site een duidelijk onderscheid hebt tussen een /be/ en een /nl/ deel. Als je zo’n /be/-deel hebt, kan je dat deel via een 301-redirect doorzetten naar de .be. Maar ik vermoed dat je zo’n onderscheid niet hebt, dat de content niet dubbel op de site aanwezig is, maar gewoon scoort in beide landen. Dan kan je voor zover ik weet niet specifiek de Belgische zoekresultaten overzetten naar de .be.
Ik snap je punt dat je met de .be een hogere conversie vermoedt te halen, maar de omzetting met behoud van zoekresultaten lijkt me een lastige exercitie.
Succes, en hou ons op de hoogte van je resultaten!
Dan zou ik even wachten tot de gegevens daar zichtbaar worden en met die gegevens verder werken.
Succes!Heb je al in Google Webmaster Tools gekeken? Daar zie je de inlinks die Google heeft gevonden.
Ik denk dat je vraag erg onduidelijk is geformuleerd.
Ik zie dat Yahoo vier pagina’s van je site ziet en dat er 48 verwijzingen naar je site liggen vanaf andere sites.
En wat is nu precies je vraag?Over het vaker gebruik van de H1 heeft Cutts het volgende te zeggen:
YouTube – More than one H1 on a page: good or bad?M.a.w.: het mag.
Maar het verwatert in mijn optiek wel de kracht van zoekwoorden omdat je in totaal (door de meerdere h1’s) meer woorden krijgt.
Volgens mij is dat precies de definitie van een reciprocale link…
Dag Arie,
Ik probeer wijs te worden uit je vraag, want ik vind de antwoorden van Gebruiker2500 steeds zeer accuraat. Maar blijkbaar heb je nog geen antwoord op je vraag.
Dan toch maar een paar opmerkingen:
1. De meta-refresh is een redirect op browser niveau, de 301 is op server niveau.
2. De meta-refresh heeft geen seo voordeel. Het is puur om de pagina te redirecten naar een andere.
3. De 301 is de code waarmee een definitieve verhuizing kan worden aangegeven. PageRank en andere zaken gaan dan voor het belangrijkste deel over naar de nieuwe pagina.
4. Als je meerdere domeinen wilt naar een ander domein dan heeft dat niets met redirects te maken. Dan verwijs je gewoon via een hyperlink van de domeinen naar het andere domein.
5. Als je die meerdere domeinen niet gebruikt, dwz als er geen site onderhangt, dan kan je ze 301-redirecten naar het andere domein. Dan gaan de inkomende verwijzingen over naar dat andere domein.Maar dit heeft Gebruiker2500 eigenlijk ook al gezegd…
Yahoo Siteexplorer (gaat de dienst beeindigen)
SEOSpyGlass
MajesticSEO
OpensiteExplorer
SEO Support Monitor (SEOguru)Misschien is MrLink iets voor jou? (Geen belangen)
Lastig om zomaar wat ‘goede opstarttips’ te geven. Mijn uitgangspunt is steeds om zo transparant mogelijk te zijn in je specifieke benadering van seo. Dat is goed voor zoekmachines (levert veel mooie teksten op), maar vooral ook aantrekkelijk voor potentiële klanten. Die weten dan tenminste wat ze aan je hebben. Alleen maar roepen ‘dat je aan seo doet’, kan tegenwoordig niet meer. Publiceren en nog eens publiceren, dus. En meedoen aan goede seo fora, natuurlijk…
Met de SEOguru diensten gaat het trouwens zo voortvarend, dat ik binnenkort op zoek ga naar een afstudeerder die ons kan bijstaan in het maken van seo analyses. Iemand met technische zowel als seo affiniteit, die zich tegelijkertijd zowel mondeling als schriftelijk zeer goed kan uitdrukken in de Nederlandse taal. Hij/zij wordt door mij opgeleid, met uitzicht op een baan. Voor tips sta ik nu reeds open!
-
AuteurBerichten