Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oef, dat had ik even verkeerd gelezen, dank! Bij 1500 clicks (op de 20.000 vertoningen) per maand kom je nu uit op 7.5%, dus inderdaad heel prima. Dus een storm in een glas water door Sha…
Wat mensen vaak vergeten is dat ze slechts op een percentage mogen rekenen van het door Google gesuggereerde (exacte) zoekvolume. Als je uitgaat van 20.000 (of zelfs van 40.000 als je de tool verkeerd gebruikt) en het blijken er 1500 te worden is dat schrikken. Maar niet onlogisch dus.
@Roland
Interessant punt, maar weet niet of ik je helemaal begrijp. De Keyword tool van Google (zowel KeywordToolExternal als Insights) geven het daadwerkelijke zoekvolume (of althans iets wat redelijk in de buurt van de werkelijkheid zal liggen). In het geval van ‘Barok stoelen’ is dat (bij de optie exact) ongeveer 20.000. Laten we zeggen dat bij een 3e á 4e positie 5% klikt op het resultaat. Dit percentage haal ik even uit mijn eigen ervaring met sites rond die positie. Dan zou je 1000 bezoekers verwachten. Sha krijgt er echter zo’n 50. Dat zou een CTR betekenen van slechts 0,25%.Als ik kijk naar de eerste vijf zoekresultaten op ‘Barok stoelen’, dan zie ik daar geen plaats- of regio-aanduidingen in Title’s of Description’s. Dit betekent dat een zoeker uit een bepaalde regio dus niet kan selecteren op een aanbieder uit zijn eigen regio. Hoe kan dit dan de verklaring zijn voor zo’n lage CTR? Het zou ook te maken kunnen hebben met een zeer slechte Title/Description?
Zet de instelling ‘opties voor zoekwoorden’ wel op ‘exact’, je hebt hem nu op ‘breed’ staan.
Hallo,
Ik heb de impact van mijn sitemap nu 1,5 week aangekeken en er gebeurt wel iets:
– er zijn meer foto’s geïndexeerd dan zonder deze speciale sitemap.
– de rating van mijn foto’s verandert echter niet!Precies volgens de theorie! Leuk om te lezen dat je ook die ervaring hebt, dank!
Puur laadsnelheid, (indirect) gemeten via google toolbar.
Ze gaan niet de klokfrequentie van de processors checken…
Een tijdelijke omleiding dus…
Google adviseert om in dat geval geen 307 maar een 302-redirect te gebruiken:De snelheid van de server wordt steeds belangrijker voor Google, en terecht, want het is zeer frustrerend als je op een zoekresultaat klikt waarbij het lang duurt voordat de pagina wordt geopend. Google wil haar gebruikers ook in dat opzicht dus zo goed mogelijke resultaten leveren. Via Google Webmaster Tools kunnen de site-prestaties worden bekeken. De gegevens die we daar zien zijn afkomstig van Google Toolbar-metingen en laten dus de praktijk zien van het website-gebruik.
Inmiddels twee gagadigden. Wie volgt? info@seoguru.nl
Dit lijkt ook mij geen probleem.
Hoi Pamela,
Toevallig ben ik met een analytics-guru in gesprek om precies dát op te zetten. Als er meer animo is kan dat in mei gaan plaatsvinden. Het is een heel mooi onderwerp!
Dus als er geïnteresseerden zijn die zich op de lijst willen plaatsen: mail naar info@seoguru.nl en dan neem ik voor het eind van deze maand contact met de personen in kwestie op om aan te geven of de training inderdaad doorgaat. De kosten van de training zullen vergelijkbaar zijn met die van de training voor webontwikkelaars (zie onderstaande handtekening) en zal ook plaatsvinden in mijn kantoor te A’dam. Max. 6 deelnemers.
Alain
Klopt: ingetypte zoekwoorden, uit title en description, worden vetgedrukt weergegeven in de zoekresultaten. Dat betekent echter niet dat ze ook worden gebruikt bij het bepalen van je positie. Want dat is dus niet zo.
Wordt helemaal niets mee gedaan.
Dus er hoeven in de description helemaal GEEN keywords te staan?, want dit maakt voor mijn ranking niets uit?…Dimitri
Correct.
Als dit zo is kan ik met een gerust hart wat natuurlijkere teksten voor mijn description gaan schrijven i.p.v. zoveel mogelijk keywords gebruiken.Dimitri
Precies om die reden kijkt Google niet naar zoekwoorden in de description.
Het verhaal op Metatags is inderdaad gedateerd, sterker: is nooit juist geweest. Het propageert pagerank-sculpting, een techniek die nooit heeft bestaan. Google heeft daar afgelopen zomer over gepubliceerd.
Lees dit even: Pagerank-sculpting via de nofollow: einde verhaal | SEO blog | SEO guru
En nee: de description wordt niet gebruikt voor het bepalen van rankings. Het is feitelijk alleen een advertentietekst die getoond wordt in de zoekresultaten waarmee je de zoekers kan motiveren te klikken op je advertentie.
Aha, het aantal geïndexeerde pagina’s. Het is mij niet als recent fenomeen bekend, maar lijkt mij niet te maken hebben met de PR-update van vorige week. Zijn de betreffende websites ook in PR gedaald?
-
AuteurBerichten