- Het betreft een zelfstandige incompany training van een dagdeel waarin beleidsmakers de grote lijnen van het SEO-spel wordt uitgelegd, opdat beleid zo goed mogelijk kan worden afgestemd op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van organische vindbaarheid van sites in Google.
- De training zal gegeven worden door de SEOguru zelf: Ir. Alain Sadon.
- Deze training wordt alleen incompany gegeven. Het aantal deelnemers is vrij te bepalen door de opdrachtgever.
- De training duurt een dagdeel, normaal gesproken van 13-17 uur.
- De deelnemers ontvangen na afloop desgewenst een certificaat van deelname.
- Op springest.nl hebben vele deelnemers de seo trainingen van SEOguru beoordeeld met een gemiddeld cijfer van 9.1. SEOguru werd daardoor opleider van het jaar 2016 en 2018.
Inschrijven SEO training voor managers >>>
Wat is het doel en de inhoud van de training?
Doel van de training is om de deelnemers snel een goed, gedegen overzicht te geven van de actuele toepassingsmogelijkheden die SEO biedt. Doel is verder om deelnemers de kennis in handen te geven om een betere gesprekspartner te worden richting de webontwikkelaars. Doel is ook om de deelnemers enthousiast te krijgen over het SEO-vakgebied, want er liggen vele mogelijkheden voor het werven van kwaliteitsverkeer. Dit enthousiasmeren vindt niet plaats via een Tjakka!-, maar juist inhoudelijk, begrijpelijk en onderbouwd, verhaal.
Alain Sadon zal vanuit zijn ervaring met vele, vaak grotere en middelgrote, bedrijven (NPO, Persgroep, Samsung, CNV, Makita, Telegraaf, etc., zie hier voor de volledige lijst, ook met de vele kleinere bedrijven), de volgende onderdelen behandelen:
- Welke rol speelt SEO in de marketingmix, hoe (vaak) wordt Google gebruikt en hoe kunnen we zien waar mensen precies op zoeken?
- Hoe kunnen we inzage krijgen in de huidige organische prestaties van onze site(s) in Google?
- Welke mogelijkheden biedt Google concreet om ons binnen de organische zoekresultaten optimaal te profileren?
- Welke onderdelen binnen onze pagina en site zijn daarbij voorál relevant voor Google, en op welke wijze kunnen we daar gebruik van maken bij het schrijven van teksten of het plaatsen van afbeeldingen, video’s en misschien zelfs podcasts?
- Wat is de rol van het gebruikersgedrag van onze sitebezoekers op de vindbaarheid van onze site? En de rol van interne en inkomende links? En welke rol speelt social media daarbij?
- Welke tools gebruiken we om de prestaties van onze site(s) te monitoren en om nieuwe ideeën te ontwikkelen voor de realisatie van content?
- Waar gaan webontwikkelaars qua SEO vaak de mist in?
- Welke nieuwe technologieën past Google toe, en op welke wijze?
- Binnen welke onderdelen van het bedrijf dient welke SEO-kennis aanwezig te zijn voor de optimale inzet van SEO?
In de training wordt de site van de opdrachtgever niet specifiek behandeld, en is die dus ook niet speciaal voorbereid. Desondanks zal Alain ter plekke altijd ingaan op specifieke vragen over de eigen site.
Voor wie?
De SEO training is ontwikkeld voor bestuurders, leidinggevenden en projectleiders van bedrijven, hier in het kort aangeduid als ‘managers’. Ze hoeven niet het naadje van de kous te weten, maar willen praktische, op ervaring stoelende kennis ontvangen om stappen te kunnen gaan zetten met de bedrijfswebsite(s). Tijdens de bijeenkomst is voldoende ruimte voor vragen en discussie.
Deze training wordt alleen incompany (inhouse) gegeven.
Waarom deze SEO-training?
Inmiddels zijn er veel mensen die ‘iets van SEO’ weten. Als er dan wat dieper wordt gekeken, betreft het vaak inmiddels achterhaalde kennis. Zo kijkt Google niet naar de dichtheid van zoektermen in een tekst, om maar wat te noemen. Google is voorloper op het gebied van IT-technologie, en de zoekmachine is hun vlaggenschip. Het is verstandig als de beleidsmakers binnen het bedrijf de zin en de onzin binnen het SEO-veld kunnen onderscheiden, om zodoende robuustere beslissingen te kunnen nemen. Dat kan veel geld schelen.
Is er bepaalde voorkennis nodig?
Nee. Het niveau van de training zelf is HBO-niveau.
Kosten, locatie en data
Kosten:
De prijs van deze training is 1860 euro ex btw. Daarbij kunnen maximaal acht deelnemers aanwezig zijn (bij 8 deelnemers is de prijs dus 232,50 euro p.p.). Bij meer dan 8 deelnemers wordt de prijs 210 euro per deelnemer. Bij groepen van 16 of meer personen, wordt de prijs 165 euro per persoon. De prijs is all-in, dus ook inclusief reistijd/-kosten. Er wordt vanuit gegaan dat er een beamer/projectiescherm (met snoer voor laptop) en whiteboard/flipover aanwezig zijn.
Werkgevers en ondernemers kunnen scholingskosten als bedrijfskosten in mindering brengen op de winst.
Hoe kan ik mijn bedrijf inschrijven voor de incompany training?
- Neem contact op met seoguru of schrijf uw bedrijf in via onderstaande link.
- Normaal gesproken zal er binnen 24 uur contact met u worden opgenomen om e.e.a. verder af te stemmen. U zult vervolgens een formele bevestiging van de afspraken ontvangen via email.
- Met de formele bevestiging ontvangt u ook de factuur die voor de bijeenkomst dient te zijn voldaan.
Inschrijven incompany SEO training voor managers >>>