Home » SEO blog » SEO Publicaties » SEO wordt weer leuk!
Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies" om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met het gebruik van deze website zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen, of u klikt hieronder op "Accepteren" dan bent u akkoord met deze instellingen. Privacy verklaring.
Angeline raaijmakers zegt
Ontzettend leerzame blog, was voor mij echt een bevestiging van al mijn gevonden materiaal binnen mijn eigen seo trends en ontwikkelingen onderzoek. Alleen de titel moet anders, want het is niet zozeer dat Seo leuker wordt maar eerder nog meer arbeidintesief;)
Alain Sadon zegt
Ja, dat is waar. Een positiever woord is misschien ‘arbeidscreatief’ ?
Albert zegt
Erg fijn bericht inderdaad om te lezen. Er zijn inderdaad enorm veel wijzigingen/aanpassingen geweest bij Google die het optimaliseren weer leuk maken! Ik kijk al uit naar het vervolg!
(@CreativeCircle) (@CreativeCircle) zegt
Zoals mijn oude leermeester Alain Sadon aangeeft: “We moeten content zien te produceren die door mensen van vlees… http://t.co/spOa7DiH
Eagerly Internet (@eagerlyinternet) zegt
Nieuwe inspiratie voor zoekmachine optimalisatie door @seogurunews: http://t.co/otE0ffTM
Mark Janssen zegt
Voor mij gaat er weinig veranderen omdat ik mij altijd al goed aan de regels heb gehouden, echter vind ik het onrealistisch van Google om gebruik te gaan maken van Google analytcs om zo websites te ranken. Er zijn miljoenen websites zoals bijvoorbeeld een website zoals startpagina.nl die een lage dwell percentage hebben en een super hoge uitstap percentage. Ik denk tevens dat websites zoals imdb en andere review sites hier ook niet beter van worden. Vaak kijken mensen even snel wat de cijfers zijn en klikken het daarna weer weg. Ik ben zeer sceptisch over het meten van gebruikssignalen tegenover het ranken van websites.
Alain Sadon zegt
Voor de duidelijkheid: Google zegt zelf geen gebruik te maken van de Google Analytics data. Vanuit de zoekmachine lopen tellertjes mee met de zoeker. Maar linksom of rechtsom maken ze wel gebruik van gebruiksgegevens.
Het ‘super hoge uitstap percentage’, zoals je dat noemt, zal inderdaad geen criterium zijn of worden in de rankings, net zo min als het weigeringspercentage. Maar de tijd op de pagina is wel degelijk interessant om te betrekken bij de ranking-algoritmen. En ik weet niet of startpagina en imdb zo’n lage dwell time hebben.
Liesbeth de Goede (@liesbethdegoede) zegt
Goed nieuws: SEO wordt weer leuk! Creativiteit opnieuw centraal in de kunst van het hoog ranken in Google. http://t.co/XLKI6Elr
Corona de Wert (@coronadewert) zegt
Hoe detecteert Google SEO-vriendelijke content? http://t.co/xDFKEKqd thx @liesbethdegoede
René Greve zegt
Maar nog steeds zie ik site’s heel hoog staan in de SERP’s die bijvoorbeeld alleen blogroll-links hebben van totaal niet relevante WordPress-blogs met alleen de juiste ankertekst.
Google mag dus nog wel een update daarover doorvoeren. En dan, ja pas dan, wordt het echt leuk als SEO-er.
Alain Sadon zegt
Ha René, Google is inderdaad zeker nog niet perfect, en zal dat ook nooit worden. Desalniettemin lijkt het me verstandig te focussen op een perfecte Google. Anders loop je altijd achter de feiten aan.