Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is bekend dat het aantal linkjes zoals getoond in WMT aan stevige schommelingen onderhevig is. Maar ook bij mij (seoguru.nl) zie ik opeens een enorme daling van het aantal linkjes. Het waren er enkele tienduizenden in nu 239… Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Maar misschien is er iets te vinden op het web, dat Google rond die functionaliteit wat zit te sleutelen?
Handshake!
Weet je toevallig ook hoe het werkt als je met bijvoorbeeld wordpress al een .htaccess bestand hebt. Waar moet je de redirects dan plaatsen?
Dat kan in hetzelfde .htaccess bestand, en bij mijn weten moet de wordpress-code (t.b.v. de permalinks) dan achteraan staan. Maar dat moet je even precies uitzoeken.
Titel misschien niet uniek binnen de site? Even webmaster tools checken.
Dag Paulus, is dit een serieuze vraag? Hoe kunnen we nu op basis van deze gegevens ook maar iets zinnigs zeggen? Het enige dat ik kan zeggen is dat er op 1-1-2013 geen specifieke Google update heeft plaatsgehad.
Ik heb de indruk dat Google de laatste tijd een sterker onderscheid maakt tussen enkelvoud en meervoud. Voorheen adviseerde ik om op meervoud te optimaliseren omdat daar (meestal) het enkelvoud in vervat zit (zoals bij pruiken: dat bevat het woord pruik). Maar nu lijk je toch wat explicieter te moeten optimaliseren op beide varianten. Verder heb ik de indruk dat Google bij het zoeken op meervoudsvormen vaker een Google maps kaartje toont. Bij pruiken/pruik is dat echter in beide situaties het geval, maar bij boeken/boek zie je wat ik bedoel.
Om een goede structuur aan te kunnen brengen in de site is het beter te werken met directories dus /dir1/. Die geeft immers de mogelijkheid (later) nog een /dir1/dir2/ toe te voegen.
Meer info: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-sitearchitectuur/
De H1 is niet zo’n verschrikkelijk belangrijk SEO-element. Maar goed, alle beetjes kunnen helpen.
Meerdere H1’s is daarbij geen probleem, behalve dat de kracht van de individuele woorden in al die H1’s dan wel verwatert.Probeer dergelijke scheidingstekens (hyphens) te vermijden, zeker sinds Google’s EMD update.
It is very common to see domain names that include a single hyphen, but when two, three, or more hyphens are present, this is often an indication that these domain names are associated with companies that are attempting to trick search engines into ranking their web pages more highly.
Uit Google patent
Je moet alle pagina’s 301-redirecten. Maar als de namen van subdirectories en bestanden op het nieuwe domein dezelfde zijn als het oude, dan kan je dat via regular expressions eenvoudig realiseren. En ook moet je de adreswijziging doorgeven bij je google webmaster tools.
Lees vooral dit even: https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=83105
googleoff en googleon hebben niets met je SEO te maken. Je kan via deze commando’s zorgen dat de tekst die tussen die twee commando’s staat niet in Google Enterprise Search wordt meegenomen, maar op de normale websearch heeft het geen invloed. Je kan daarmee dus niet -zoals je schrijft- je proximity etc. regelen. De normale websearch zal de tekst tussen de twee command’s gewoon indexeren.
Realiseer je je dat die googleoff en googleon alleen van toepassing zijn op de zogenaamde Google Search Appliance en Google Mini, t.b.v. Google Enterprise search?
Maar als je dat inderdaad ook wilt, kan je bij de eerste link lezen: “Text between the tags is not used to create snippets for search results”.
Meer info over Rich Snippets.
15 januari 2013 om 12:37 pm In reactie op: Mobile-friendly websites. Trends, waarom en hoe te gebruiken #27703Dit is inderdaad iets om rekening mee te houden. Ikzelf zou voor noindex kiezen via meta robots om dit probleem op te lossen omdat de pagina’s op de mobiele website niet hetzelfde zijn.
Als je dat zo doet, en er komen verwijzingen (en shares, +1’s, etc) naar die mobiele pagina’s te liggen, dan ben je die kracht volledig kwijt. Dus ik ben het niet met die oplossing eens. Waarom niet gewoon wél laten indexeren en in de mobiele pagina’s een rel=”canonical” opnemen naar de standaardpagina’s. Dan worden de mobiele pagina’s ook niet geïndexeerd, maar benut je wel de kracht.
14 januari 2013 om 9:38 pm In reactie op: Mobile-friendly websites. Trends, waarom en hoe te gebruiken #27700Dank wederom voor het artikel!
Natuurlijk wel weer een vraag/opmerking. Ik krijg uit je artikel de indruk dat het beter is om speciaal voor mobile, onder een aparte URL, een soort schaduwsite op te zetten. Ik kan mij voorstellen dat dit vanuit het oogpunt van conversie inderdaad de beste oplossing is. Maar vanuit SEO krijgen we dan wel een dubbele content probleem. Dat moet je dan wel goed oplossen, bijvoorbeeld met de rel=”canonical”? Google adviseert bovendien het gebruik van responsive webdesign via dubbele .css-bestanden, terwijl jij dat in je artikel afraadt:
http://googlewebmastercentral.blogspot.nl/2012/06/recommendations-for-building-smartphone.html
Idem voor tablet:
http://googlewebmastercentral.blogspot.nl/2012/11/giving-tablet-users-full-sized-web.htmlDus dat is voor mij wat verwarrend.
Ja natuurlijk: de title moet de goede zoekwoorden gaan bevatten.
En later kan je ook over ‘bbz regeling’ gaan bloggen. Leg dan een linkje vanaf de ene naar de andere ‘bbz regeling’-pagina met ‘bbz regeling’ in de ankertekst van de link. Je linkt naar de pagina waarvan je wenst dat die de landingspagina gaat worden vanuit Google. -
AuteurBerichten