Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En je zegt dat je zowel de www als non-www variant in de zoekresultaten te zien krijgt, waarbij de non-www het beste scoort. Dat klopt? Om welke site en welk zoekwoord gaat het dan? Want het is toch wel apart dat ze beiden, naar ik aanneem met dubbele content, scoren.
Wat heb je als verkeursdomein ingesteld? De www of non-www?
Ik zou zeker de non-www versie via een 301-redirect doorverwijzen naar de www-versie.
Nu is de kracht verdeeld over de twee pagina’s. Via de 301 breng je ze bij elkaar in de www-versie.Succes en hou ons op de hoogte!
Ik zie hem niet meer staan, dus het zal inderdaad de Sandbox geweest zijn.
Ik las laatst een bespreking van een interessant onderzoek aangaande local search:
Google Places Ranking Factors – The PhD VersionVooral de grens van 5 reviews bij je places-vermelding vond ik opvallend.
Nee, DMOZ heeft geen speciale waarde meer.
Meer info: What role does being in DMOZ play in rankings? – YouTube
Het wordt beschouwd als een gewone link. Een enkele keer wordt de informatie gebruikt voor snippets, maar ook dat gaat vervallen.
Bij mijn weten hebben de sitelinks niets te maken met de sitemap, laat staan de prioriteiten die je daar aangeeft. Google bepaalt ze in principe op basis van de de vraag waar de meeste interne en inkomende verwijzingen heen liggen. Meestal is dat je hoofdmenu, evt aangevuld met (of vervangen door) pagina’s waar de buitenwereld veel naar linkt.
Carnage, excuus dat het bericht nu pas wordt getoond. Hij bleek nog te moeten worden. Waarom is me echter onduidelijk, maar goed.
Ik neem aan dat je zoekt via google.nl?
Kan je aangeven welke sites het betreft?
Interessant, mannen!
@glompie het is trouwens “black hat”, ipv “black head” (zie het als mijn guru-taak dat even te corrigeren…).Wikipedia:
Een black hat is de slechterik of valsspeler, uit westernfilms, waarin een cowboy een zwarte hoed op heeft en de held een witte. Deze term wordt figuurlijk gebruikt in de computerindustrie […]
“Blackhead” blijkt:
een parasitaire aandoening bij gedomesticeerde kalkoenen
🙂
Ps. Om het Google helemaal duidelijk te maken zou je ook nog gebruik kunnen maken van het rel=”alternate” hreflang link element.
Meer info: Official Google Webmaster Central Blog: New markup for multilingual contentJe zou dan dus steeds op beide pagina’s met de dubbele content de volgende regels in de head-sectie moeten toevoegen:
Het gebruik van dat element wordt met name pas echt interessant als je een niet-landspecifieke TLD (zoals bv een .com) gebruikt, omdat Google dan niet kan achterhalen welke pagina in welk land getoond moet worden (wat bij een .be en .nl van zichzelf al duidelijk is):
Hou ons op de hoogte!
AlainIn principe niet, dus.
Niet als je doelgroep verschillend is.
Op websites met inhoud voor verschillende regio’s en in verschillende talen staat soms inhoud die (bijna) hetzelfde is maar beschikbaar is op verschillende URL’s. Dit is over het algemeen geen probleem zolang de inhoud is bedoeld voor verschillende gebruikers in verschillende landen.
https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=182192
google.nl heeft een voorkeur voor .nl-domeinen. google.be heeft een voorkeur voor .be-domeinen. Vanuit dat licht zou ik voor de land-specifieke domein-extensies gaan.
Meer info: SEO voor meerdere landen en talen: de ultieme gids! | SEO guru@glompie
En als ze nou wel op een een natuurlijke manier worden toegevoegd? Hoe kijk je er dan tegen aan?Ook op marktplaats blijken de +1’s al te koop:
google plus kopen – Google zoeken1. Google.nl heeft een voorkeur voor .nl extensies, google.fr voor .fr extensies, etc. Het is dus inderdaad iets moeilijker met vlaggen.nu te scoren in google.nl, dan met vlaggenfabriek.nl.
2. Een “exact match domainname” is erg gunstig voor het scoren op de domeinnaam, in dit geval “vlaggen”. Vanuit dat perspectief is vlaggen.nu gunstiger als je wilt scoren op “vlaggen”.Mijn conclusie zou zijn:
Als je op het woord “vlaggen” wilt scoren is vlaggen.nu gunstiger. In de praktijk zal je vermoedelijk op veel meer woorden willen gaan scoren, of in jargon: de long tail is vaak veel groter dan de short tail. In dat geval zou ik voor de .nl gaan, een knettergoede vlaggen-site opzetten (d.w.z. toegevoegde waarde leveren op het gebied van “vlaggen”) en de homepage optimaliseren op “vlaggen”. -
AuteurBerichten