Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zojuist de tool even gechecked, maar hij werkt niet. Op “SEO” en “zoekmachine optimalisatie”geeft hij voor http://www.seoguru.nl een positie van 0. Dus vergeet de tool. Een handige, gratis tool is die van seobook.com: rankchecker. Dit is een firefox addon.
Als je zelf met de hand je posities wilt controleren moet je in ieder geval zijn uitgelogd uit je google account, anders krijg je te maken met gepersonaliseerde zoekresultaten.
@Gebruiker2500 Ik denk dat ik wat verwarring heb gesticht door te verwijzen naar een artikel dat in de titel rept van “betaalde verwijzingen”. Ik heb betreffend artikel daarom maar weggehaald en de vraagstelling wat nader gespecificeerd.
Verder dank voor je toelichting.
@DimitrDV
Waarom zou er “niet betaald” moeten worden als je van de 2e pagina naar positie 6 zou zijn gestegen (op blijkbaar zeer competitieve zoekwoorden)?Ik zou niemand aanraden met jouw voorstel in zee te gaan.
Leuk idee, maar lijkt me wel een stevige omweg. Als die directorylisting honderden verwijzingen bevat blijft er niet zoveel voor je over. En bovendien staat je concurrent waarschijnlijk op dezelfde listing… 🙂
Ik ken geen absoluut criterium. In Google Webmaster Tools is wel te zien dat Google een laadsnelheid van <1.5 sec "snel" vindt, en daar boven langzaam. Ik zou proberen zo rond die grens van 1.5 sec te komen. Ik geloof echter niet dat "hoe sneller hoe beter voor de rankings", geldt. Alleen als de site zeer traag is, d.w.z. de grafiek in Webmaster Tools ruim boven de 1.5 sec lijn ligt, kan er een nadelig effect voor de rankings optreden.
Die absolute getallen gelden overigens voor standaard tekst sites. Als je te maken hebt met bv game-sites, waarbij de laadtijd van de games sowieso erg hoog is, dan gaan er al weer hele andere getallen gelden.
Beter is idd de bezoeker dan door te verwijzen naar het juiste domein bij het kiezen van een andere taal.
Dan kan je ook meteen de rel=nofollow weghalen. Want dat is verloren kracht.
Meer info: Pagerank-sculpting via de nofollow: einde verhaal | SEO blog met informatie, onderzoek en publicaties | SEO guruZijn canonicals hier nog van enig nut? Zodat daarin altijd per taal het juiste domein genoemd wordt?
Je hebt in jouw geval inderdaad te maken met dubbele content issues doordat dezelfde content onder ieder domein terugkomt. Los van het feit dat ik dat technisch sowieso geen goede oplossing vindt, kan je er met de rel=canonical inderdaad wel voor zorgen dat de kracht wordt gebundeld en -naar ik aanneem- bij je landspecifieke domeinen terecht komt.
Begrijp ik het goed dat de verschillende sites weliswaar onder verschillende extensies staan, maar dat ze allen feitelijk onder de .nl draaien?
En begrijp ik het goed dat de “taalkeuze vlaggetjes” verwijzen naar de .nl-variant? En dat je daarom niet wilt dat Google ze ziet?
In dat geval: waarom verwijs je achter je vlaggen niet naar de landspecifieke domeinen?Dank! 🙂
@Berre
Je Google +1 van deze pagina wordt gewaardeerd! 🙂Als je de (niet via de site te benaderen) landingspagina’s vindbaar wilt maken door Google, móet Google ze dus zien en kunnen ze de dubbele content gewoon detecteren. Ik zie dus niet hoe je door de landingspagina’s vanuit de site onbenaderbaar te maken, een dubbele content probleem denkt te kunnen oplossen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd?
NB. Dubbele content is niet “slecht”: je zal slechts met één van die dubbele content pagina’s kunnen scoren. Je verliest wel kracht door de verdeling van dezelfde content over meerdere pagina’s. Dat kan je oplossen via de rel=”canonical”. Dan definieer je een hoofdpagina (de canonieke pagina) waar de kracht vanuit de dubbele content pagina’s naar toe wordt geleid.
Ik ga er vanuit dat de rel=”nofollow” zowel de doorgifte van PageRank als ankertekst blokkeert.
Dat betekent echter niet dat verwijzingen met de rel=”nofollow” voor SEO zinloos zijn: indirect (namelijk via het verkeer via deze verwijzingen) kan het alsnog tot goede verwijzingen leiden. Bovendien kijkt Google sinds de Panda Update meer naar gebruikssignalen (aantal pageviews, time on page/site, etc.). Als het nofollow-linkje m.b.t. tot deze gebruikssignalen heel goed verkeer oplevert, dan kan het ook via die weg een positieve invloed hebben op de rankings.
Dit doordenkende kan een dofollow-verwijzing die, v.w.b. die gebruikssignalen, resulteert in slecht verkeer dus wellicht zelfs een negatief effect hebben op de rankings.
Verder ga ik er vanuit dat de nofollow-links van supersites als Twitter, Facebook en LinkedIn wel degelijk een positieve bijdrage kunnen leveren aan de rankings. Die bronnen zijn voor Google te belangrijk om te negeren.
Zo lees ik het inderdaad ook. Tot nu toe zie je nog heel vaak zoekresultaten met dezelfde content. Dat gaat blijkbaar tot het verleden behoren, hoewel ze zeggen: “may no longer be shown in our search results”. Dus worden de dubbele pagina’s niet meer getoond. Goed, we gaan het zien…
En dank voor het artikel, Paul!
O sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Het beperkte aantal pagina’s heeft niets te maken met de wijze van aanmelding bij Google. Indien je website uit (veel) meer pagina’s bestaat kunnen er vele redenen zijn waarom Google toch maar een beperkt aantal indexeert. Dat kan zijn omdat er weinig unieke content is, maar waarschijnlijker is het dat Google (en Yahoo) niet goed door je site komen. Op zijn beurt kunnen er vele redenen zijn waarom dat eventueel het geval is. Het meest waarschijnlijke is dat er technisch iets niet op orde is, bijvoorbeeld indien hyperlinks geprogrammeerd zijn via Javascript. Dan kan het namelijk zo zijn dat Google de achterliggende pagina’s niet kan vinden. Maar zo zijn er nog vele andere technische struikelblokken voor de zoekrobots.
Je plus-één van deze pagina wordt zeer gewaardeerd! 🙂
Dag Tim,
Ik neem dat je bedoelt dat er (volgens Yahoo) slechts drie verwijzingen naar je website liggen.
Daar kunnen we natuurlijk niet veel over zeggen, behalve dat Yahoo Siteexplorer behoorlijk accuraat is. Je zou ook nog even in je webmaster tools kunnen kijken: daar kan je namelijk zien hoeveel verwijzingen Google naar je site heeft gevonden.
Succes!
-
AuteurBerichten